گروه شهری: پس از مدت‌ها تهران رنگ برف سنگین را به‌خود دید؛ برفی که هم بحران خشکسالی را به عقب راند و هم در زندگی شهروندان خللی به‌وجود نیاورد.

برف روبی

نگاهی به خیابان‌ها و معابر شهر می‌تواند تاییدی باشد بر سخنان سید محمد هادی ایازی سخنگوی شهرداری تهران برای آمادگی کامل شهرداری. به کارگیری 6300 دستگاه اتوبوس توسط شرکت واحد، شن‌پاشی معابر عمومی، تجهیز ناوگان تاکسیرانی و آماده باش تمامی کارکنان شهرداری برای خدمات رسانی به تهرانی‌ها از جمله اقدامات شهرداری در برف‌ریزان روزهای گذشته بوده‌است.

سخنگوی شهرداری تهران با اعلام این خبر که مدیریت شهری پایتخت بنا به تدبیر شهردار تهران از مدت‌ها پیش برای آسایش و ایمنی شهروندان تهرانی در هنگام بارش باران و برف با ظرفیت کامل در آماده‌باش کامل بود، به بارش شدید برف در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: خوشبختانه پیش‌بینی‌های شهرداری تهران در حوزه برف روبی و کنترل ترافیک باعث شد تا عملاً شاهد هیچ‌گونه مشکل خاصی در شهر نباشیم.

ترافیک روان در بزرگراه‌های تهران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز گفت: شهرداری تهران با اجرای عملیات نمک پاشی در معابر و بزرگراه‌ها در تسهیل عبور و مرور خودروها همکاری خوبی داشته و در تمام بزرگراه‌ها ترافیک روان است. سردار حسین رحیمی در این باره افزود: از ساعت 3بامداد پلیس راه تهران طی فراخوانی تمامی نیروهای خود را در سطح پایتخت مستقر کرد و شهرداری تهران هم با اجرای عملیات نمک پاشی در معابر و بزرگراه‌ها در تسهیل عبور و مرور خودروها و ممانعت از مسدود‌شدن معابر همکاری خوبی داشته است.

خدمات رسانی 6300دستگاه اتوبوس

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه 6 هزار و 300 دستگاه اتوبوس به شهروندان خدمات رسانی می‌کنند گفت: با توجه به بارش سنگین برف در سطح شهر برای خدمات رسانی بهتر و جلوگیری از بروز مشکل در تردد شهروندان، تمام اتوبوس‌ها در آماده باش کامل قرار دارند و با تمام ظرفیت و توان به خدمات رسانی مشغول هستند.

پیمان سنندجی در ادامه اظهار داشت: از شنبه‌شب عوامل فنی شرکت واحد اتوبوسرانی در آماده باش هستند و نسبت به بستن زنجیر چرخ برای اتوبوس‌ها اقدام کردند، به‌ویژه اتوبوس‌هایی که در محورهای شمالی شهر تردد دارند.

ابلاغ دستورالعمل 16‌ماده‌ای به تاکسیرانان

مدیرعامل سازمان مدیریت ونظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: از شب یکشنبه تعداد زیادی تاکسی در مناطق شمالی شهر مستقر شدند تا بتوانیم از نخستین ساعات صبح دیروز خدمات رسانی مناسبی به شهروندان داشته باشیم، ضمن آنکه با توجه به تعطیل بودن مدارس، سرویس مدارس نیز در خدمت شهروندان بود.

فضل‌الله اسلامی افزود: در مناطق 1، 2، 3، 4 و 5 که میزان بارش برف بسیار زیاد بود برای آنکه بتوانیم از نخستین ساعات روز گذشته به شهروندان خدمات‌رسانی داشته باشیم و تاکسی‌ها برای رساندن خود به این مناطق دچار مشکل نشوند، تعدادی تاکسی و ون از شب قبل در این مناطق مستقر شدند و در مجموع تاکسیرانی در جابه‌جایی امروز شهروندان نقش پررنگی را ایفا کرد.

ترافیک روان‌تر

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران نیز با بیان اینکه خوشبختانه با اقدامات بموقع نیروهای خدمات شهری شهرداری تهران، هیچ‌گونه انسداد و یخ زدگی در معابر اصلی شهر نداشتیم، گفت: ترافیک صبح روزگذشته نسبت به روزهای قبل‌تر روان‌تر بود و خوشبختانه مشکل خاصی در ترددها به‌وجود نیامد. همایون فتاحی اظهار کرد: از ساعت 20 شنبه‌شب اقدامات لازم برای برف‌روبی و عملیات شن و نمک پاشی در سطح تمام معابر شهر آغاز شد و تا صبح دیروز برخی معابر حتی 4تا 5 بار مورد پاکسازی قرار گرفتند تا تردد شهروندان در شهر مختل و معابر شهر مسدود نشوند.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات و تلاش صورت‌گرفته توسط مدیریت شهری و باز بودن معابر اصلی شهر، میزان تصادفات در تهران بسیار کم بوده است. فتاحی با تاکید براینکه اگر تلاش همه جانبه و شبانه مدیریت شهری نبود، امکان تردد در سطح شهر وجود نداشت گفت: علاوه بر پاکسازی معابر، پاکسازی پایانه‌های مسافربری و مسیر خطوط BRT نیز صورت گرفت تا حمل‌ونقل عمومی بتواند با تمام ظرفیت و توان به شهروندان خدمات‌رسانی کند.

معابر تهران تحت پوشش برف‌روبی است

قائم مقام معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: تمامی معابر تهران تحت پوشش عملیات برف روبی و شن‌پاشی قرار گرفته و همچنان با کمک گزارش‌های ارسالی و با استفاده از دوربین‌های کنترل ترافیک که در سطح شهر وجود دارد، شرایط تمامی معابر، بررسی و کنترل می‌شود.

احمدی بافنده ضمن تشکر از همکاری شهروندان در زمان بارش برف گفت: شنبه‌شب گذشته از طریق دوربین‌های کنترل ترافیک، شاهد کمک شهروندان در بازگشایی معابر بودیم، به‌گونه‌ای که پیش از رسیدن عوامل خدمات شهری و اکیپ‌های برف‌روبی، شهروندان با کیسه‌های شن و نمکی که در کناره معابر قرار داده شده، اقدام به شن‌پاشی و رفع لغزندگی می‌کردند.

کد خبر 125940

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز