همشهری آنلاین: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: امسال به نسبت سال‌های گذشته، صدور پروانه ساخت نسبت به سال‌های گذشته در مجموع رشد داشته است که این رشد را در بافت‌های فرسوده نیز شاهد بوده‌ایم.

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا جاوید با بیان این مطلب افزود: اقدامات اولیه بخشی از پروانه‌هایی که در سال جاری صادر شده است طی سال‌های گذشته انجام شده بود و بر اساس ضوابط قبل از اجرای طرح تفصیلی و ضوابط قدیمی صورت گرفته و پروانه‌هایی که امسال نیز صادر شد بر اساس ضوابط طرح تفصیلی جدید بوده است.

وی خاطر نشان کرد: با ارزیابی صورت گرفته، در مجموع پروانه‌های صادره نسبت به سال گذشته رشد داشته است، اما پروانه‌های صادره بر اساس ضوابط طرح تفصیلی جدید تقریبا با تعداد متراژ پروانه‌های سال‌های گذشته برابر بوده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به پروانه‌های صادره در بافت‌های فرسوده نیز تصریح کرد: صدور پروانه در این حوزه نیز به نسبت سال‌های گذشته رشد نسبی داشته است.

جاوید با بیان عوامل تاثیر گذار در رشد پروانه‌های صادره در بافت‌های فرسوده گفت: معافیت در پرداخت عوارض در بافت‌های فرسوده، تسهیلات افزایش تراکم برای تجمیع در بافت‌های فرسوده و ناپایدار و غیره از جمله عوامل تاثیر گذار در رشد پروانه‌های صادره در بافت‌های فرسوده بوده است.

 

کد خبر 205503
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز