جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

شهردار تهران در مراسم کلنگ‌زنی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) در قیامدشت و 2 مجموعه فرهنگی دیگر، بر لزوم پاسخگویی به مردم توسط مسئولان، توجه به ابعاد فرهنگی پروژه‌های در دست انجام و توجه بیشتر به جنوب شهر و ازبین‌بردن فاصله شمال و جنوب شهر تاکید کرد.

شهردار تهران صبح روز پنجشنبه با حضور در جمع مردم قیامدشت با بیان اینکه این وعده الهی است که اگر خالصانه گام برداریم پیروز می‌شویم، گفت: امروز ما پیروزی را در همه عرصه‌های زندگی حس می‌کنیم.

توجه به جنوب شهر یک اولویت است

قالیباف در ادامه با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در مراسم آغاز عملیات اجرایی بوستان ولایت و کاشت نخستین نهال توسط ایشان در این بوستان عظیم خاورمیانه، گفت: من خدمت مقام معظم رهبری نیز عرض کردم که هیچ اقدامی در شهر تهران آغاز نشده مگر آنکه مناطق محروم و جنوبی شهر در اولویت قرار داشته باشند. وی افزود: ما برای آنکه فاصله بین شمال و جنوب و شرق و غرب شهر کاهش یابد حجم کارها و اقدامات را در مناطق پیشرفته متوقف نکردیم بلکه شتاب کارها را در مناطق محروم افزایش داده‌ایم.

قالیباف با بیان اینکه قیامدشت جزء حریم شهر محسوب می‌شود، گفت: از آنجا که قیامدشت جزء حریم است ما با محدودیت‌هایی مواجه هستیم و دستمان برای شهر و محدوده آن بازتر است. با این حال برای رفع مشکلات مردم ساکن این محدوده خود را مکلف می‌دانیم که با جدیت تلاش کنیم. شهردار تهران با اشاره به اینکه هنگام فعالیت در نیروی انتظامی بیشتر با آسیب‌های این منطقه سر و کار داشته و از آنها مطلع بوده، ‌گفت‌: در حد توان برای حل مشکلات تلاش خواهد شد.

اجرای طرح تفصیلی از اول فروردین ماه 90

قالیباف افزود: پس از 40 سال که شهر تهران طرح جامعی نداشت، با تلاش شبانه روزی توانستیم طرح تفصیلی و طرح حریم تهران را تهیه کنیم و به تصویب برسانیم که از یکم فروردین سال 90 این طرح در تهران و همینطور در قیامدشت اجرایی خواهد شد و شهر سندی را پیش رو دارد که می‌توانیم براساس آن مشکلات را از سر راه برداشته و روند توسعه را سریع‌تر طی کنیم. شهردار تهران در پایان تصریح کرد: چند سال پیش که در اوایل مسئولیت خود به قیامدشت آمده بودم مشکلات مردم بسیار بیشتر از امروز بود و اکنون در تلاشیم تا بتوانیم مشکلات باقیمانده را نیز از سر راه برداریم.

آغاز عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی شهدای گمنام خاورشهر

شهردار تهران در مراسم آغاز عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی- زیارتی شهدای گمنام خاورشهر نیز گفت: حرکت‌های فرهنگی شهرداری، حرکت‌هایی جهت دار است و در تلاشیم به موازات اقدامات خدماتی و عمرانی، فعالیت‌های فرهنگی هم در شهر پیش رود. محمد باقر قالیباف با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: احداث این مجتمع فرهنگی در مجاورت مزار شهدای گمنام با این هدف انجام شده که هم نشان از آن باشد که یاد و خاطره شهدا در ذهن مردم و همه ما زنده است و هم‌اینکه مردم منطقه بتوانند از امکانات فرهنگی و ورزشی این مجتمع بهره‌مند شوند.

وی افزود: امروز 3مجتمع فرهنگی در منطقه 15 کلنگ‌زنی شد که این پروژه‌ها هم در بحث توسعه فرهنگ دینی و هم نماز تاثیرگذار خواهند بود که امیدواریم مردم منطقه بتوانند روزهای تعطیل خود را به‌صورت خانوادگی در این مکان‌ها سپری کنند. وی افزود: اوایل کار، که ما در شهرداری مسئولیتی را بر عهده گرفتیم در همین محله‌های خاورشهر، قیامدشت و مسگرآباد مشکلاتی وجود داشت که زخم‌های کهنه مردم محسوب می‌شد و ریشه آن در نبود طرح جامع و مشخص بود و سلیقه‌ای اداره شدن اما خوشبختانه با اجرایی شدن طرح جامع شهر از اول فروردین سال 90 می‌توانیم شاهد رفع سریع‌تر مشکلات مردم به‌خصوص در مناطق محروم باشیم. شهردار تهران در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه احداث مجموعه‌ای فرهنگی در کنار مزار شهدای گمنام آیا خواست خود مردم منطقه 15 بوده یا سیاست مدیریت شهری، گفت: به‌طور قطع این درخواست خود مردم بوده است.

کد خبر 130213

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز