رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه بر اساس قانون، نصب کیسه هوا روی خودروهای داخلی از ابتدای سال‌جاری الزامی است، تأکید کرد:

کیسه هوا

پلیس در این خصوص به هیچ وجه کوتاه نمی‌آید و گذشت آن زمانی که قانون مصوب شود و پلیس اجرا نکند. به گزارش ایسنا، سردار اسکندر مؤمنی با اشاره به اینکه سال 89، سال نصب ترمز ضدقفل در خودروها بود، گفت: بر این اساس بیش از 95درصد از خودروهای تولیدی در کشور هم‌اکنون به ترمز ضدقفل مجهز شدند. وی با اشاره به اینکه سال90 سال نصب کیسه هوا در خودروهاست، افزود:

در مرحله اول نصب یک کیسه هوا در خودروها اجباری شد که اواخر سال گذشته مؤسسه استاندارد نصب 2کسیه هوا را روی خودروها اجباری کرد. وی از زیرمجموعه بودن تولید‌کننده، وارد‌کننده و ناظر در بخش خودروسازی کشور انتقاد کرد و گفت: جایی سراغ نداریم که سازنده، وارد‌کننده و نظارت‌کننده زیرمجموعه یکجا باشند.

رئیس پلیس راهور ناجا با تأکید بر اینکه مسدود کردن شماره‌گذاری خودروها آخرین راهکار نیروی انتظامی است، تأکید کرد: مؤسسه استاندارد باید بر کیفیت و ایمنی خودروها نظارت کند. وی خاطرنشان کرد: خودروسازان باید به سمت استفاده از تجهیزات ایمنی جدید بروند نه اینکه پلیس به آنها بگوید که کیسه هوا بگذارند. رئیس پلیس راهور ناجا گفت: متأسفانه بازار خودرو در کشور رقابتی نیست، اما در این شرایط باید دستگاه‌های ناظر نظارت خود را افزایش داده و کیفیت خودروهای تولیدی نیز افزایش یابد.

کد خبر 131951

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز