در فاصله 6 هفته به پایان لیگ برتر، رویارویی استقلال و تراکتورسازی، 2 تیم پرطرفداری که در جدول همسایه یکدیگرند، حساسیت مضاعفی دارد.

فوتبال

استقلال که با 52 امتیاز و 6 امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان صدرنشین در رده سوم است هنوز از قهرمانی ناامید نشده، به شرطی که بتواند همه بازی‌های باقیمانده‌اش را ببرد. از سوی دیگر تراکتورسازی که با 47 امتیاز در رده چهارم است، اشتیاق زیادی برای صعود به رده سوم و کسب یکی از سهمیه‌های لیگ قهرمانان آسیا را دارد و این بهترین فرصت تیم تبریزی برای کم کردن فاصله‌اش با استقلال است. آنها خوب می‌دانند که درصورت شکست در ورزشگاه آزادی باید بارؤیای آسیایی شدن خداحافظی کنند. در این شرایط امروز در ورزشگاه آزادی هر دو تیم برای پیروزی به زمین می‌روند و حتی تساوی هم هیچ‌کدام را راضی نمی‌کند.

سال 90 برای استقلال با 2 برد مهم شروع شد؛ پیروزی در دربی 70 که موقعیت مظلومی روی نیمکت استقلال را تثبیت کرد و برد 4 بر 2 مقابل پاختاکور که امید آبی پوشان برای صعود در لیگ قهرمانان را زنده کرد. با این دو برد، بازیکنان استقلال روحیه بسیار بالایی دارند و امیدوارند در ورزشگاه آزادی چهارمین برد متوالی شان ( استقلال در آخرین روز سال 89 هم توانست صبای قم را شکست دهد) را جشن بگیرند. از سوی دیگر استقلالی‌ها با آگاهی از نتایج 2 مدعی دیگر به زمین می‌روند و ناکامی2 تیم اصفهانی انگیزه آنها برای شکست تراکتور را به اوج می‌رساند.

غایب بزرگ استقلال برای این بازی فرهاد مجیدی است که در نیمه اول بازی مقابل پاختاکور مصدوم شد. جانشین او به احتمال زیاد سید صالحی خواهد بود که در نیمه دوم بازی مقابل تیم ازبک به زمین رفت و زننده یکی از گل‌های تیمش بود. در غیاب مجیدی، استقلال می‌تواند روی گلزنی برهانی آماده حساب کند که در 3 بازی اخیر 4 بار برای تیمش گلزنی کرده است.

مجتبی جباری هم با وجود مصاحبه جنجالی اش، امروز در فهرست استقلال است و کادر فنی استقلال درصورت نیاز از او استفاده خواهد کرد. هافبک استقلال بعد از بازی مقابل پاختاکور در برابر دوربین‌های تلویزیونی گفت که همچنان به انتقاداتش از باشگاه اعتقاد دارد ولی مظلومی گفت که جباری بعد از آن از او عذرخواهی کرده و به‌نظر می‌رسد استقلالی‌ها هم نمی‌خواهند در این شرایط حساس به این جنجال دامن بزنند.

پیروز می‌شویم

پرویز مظلومی در آستانه این بازی با اطمینان از پیروزی تیمش صحبت می‌کند و می‌گوید:« با بردهای اخیر هم از لحاظ روحی و هم از نظر آمادگی فنی در شرایط خوبی قرار گرفته‌ایم. در نیم فصل دوم شرایط مناسبی داریم و با آمادگی کامل به مصاف حریفانمان رفته‌ایم. با پیروزی‌های اخیر روند موفقیت‌آمیزی داشته‌ایم و از تمام بازیکنانم برای تمرینات سخت و بازی‌های پرفشاری که انجام می‌دهند، سپاسگزارم.»

سرمربی استقلال اضافه می‌کند:« بعد از بازی با پاختاکور تمام تمرکزمان روی دیدار با تراکتور معطوف شده است. فیلم بازی‌های این تیم مورد آنالیز قرار گرفته است و در تمرینات هم به‌خوبی روی نقاط ضعف و قوت آنها کار کرده‌ایم و ان‌شاءالله با ارائه بازی زیبا مانند بازی‌های قبلی‌مان پیروز میدان خواهیم شد تا با کسب 3 امتیاز همچنان جزء مدعیان قهرمانی قرار داشته باشیم.» پس از موفقیت در دربی پیش‌بینی می‌شد هواداران استقلال از بازی مقابل پاختاکور استقبال خوبی کنند ولی در آن روز بارانی تعداد تماشاگران به 20 هزار نفر هم نرسید. مظلومی اما امیدوار است استقلالی‌ها در این بازی جبران کنند و می‌گوید: «با حضور پرشور تماشاگرانمان و به دست گرفتن پرچم‌های آبی که به استادیوم جلوه خاصی می‌دهد می‌توانیم امتیاز کامل بازی را از آن خود کنیم.»

مهار برهانی

تراکتورسازی برای این بازی حساس هیچ غایبی ندارد. این تیم با 19 گل خورده بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد ولی این خط دفاع در برابر مهاجمان آماده استقلال آزمون سختی در پیش دارد. در این میان رویارویی محمد نصرتی، مدافع میانی و کاپیتان این تیم با آرش برهانی جالب است، چرا که این دو بازیکن سال‌ها با یکدیگر در پاس و تیم ملی همبازی بوده‌اند. نصرتی در این باره می‌گوید:« آرش یکی از بهترین فورواردهای ایران بوده که متأسفانه نتوانسته به حق واقعی خود برسد و می‌توانست بیشتر از اینها پیشرفت کند. امیدوارم روزهای خوبی در انتظارش باشد.

آرش بازیکن توانمندی است که با هم 6 سال در پاس همبازی بودیم و در تیم ملی هم حضور داشتیم.برهانی را نه100 درصد، نه 200 درصد بلکه هزار درصد می‌شناسم و او را به‌خوبی مهار خواهم کرد.» بازی رفت 2 تیم در تبریز با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

برنامه21 فروردین لیگ برتر

ذوب آهن - پرسپولیس، ساعت 16:45
مس - سپاهان، ساعت 17:00
استقلال - تراکتورسازی، ساعت 19:00

کد خبر 131874

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز