سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایندگان دولت لیبی و معترضان قرار است در ترکیه شهر آنکارا با یکدیگر دیدار کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری دویچه‌ وله، یکی از کارمندان وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که نمایندگانی از طرف دولت لیبی و معترضان روز گذشته( دوشنبه 15 فروردین) وارد پایتخت ترکیه شده‌اند.

زمان دقیق این دیدار هنوز اعلام نشده است.

بنا بر این گزارش، از آغاز ناآرامی‌ها در لیبی دولت ترکیه تلاش کرده موضعی باورپذیر برای هر دو جناح درگیر اتخاد کند. دولتمردان این کشور سعی می‌کنند با استفاده از نفوذ سیاسی خود نمایندگان دو طرف را متقاعد به آتش‌بس کنند.

سفیر ترکیه در طرابلس به روزنامه «نیویورک تایمز» گفته است ترکیه تنها کشوری است که با هر دو جناح درگیر در لیبی در حال مذاکره است. این کشور با آنکه عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است مخالف حملات هوایی جنگد‌ه‌های ناتو علیه نیروهای معمر قذافی بود.

ترکیه اکنون با ارسال کمک‌های بشر دوستانه بر اقدام ضروری در این شرایط، یعنی توافق بر سر آتش‌بس در لیبی تأکید می‌کند.

دیدار نمایندگان دولت و شورشیان لیبی در آنکار در حالی برنامه‌ریزی شده است که دولت لیبی نمایندگان دیگری را نیز راهی سایر کشورهای کرده است.

«فرانکو فراتینی»، وزیر خارجه ایتالیا دوشنبه اعلام کرد پیامی که فردی به نمایندگی از معمر قدافی، رهبر حکومت آورده قابل باور نبوده است. وی بدون ذکر جزییات گفت که تجزیه لیبی قابل پذیرش نیست. هنوز مشخص نیست که آیا دولت لیبی چنین پیشنهادی کرده است یا خیر.

وزیر خارجه ایتالیا همزمان تأکید کرد که این کشور «شورای ملی لیبی» را تنها نهاد رسمی و طرف مذاکره می‌داند.

کد خبر 131499
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز