همشهری آنلاین: شرکت امنیت سایبر سیمانتک می‌گوید حملات سایبری هدفمند در سال میلادی جدید بیش از پیش شرکت‌ها و سازمان‌ها را تهدید خواهند کرد.

cyber-attack

به گزارش رویترز، یکی از تحلیل‌گران امنیتی این شرکت به نام سیان جان می‌گوید: "سال گذشته شاهد بیشترین حملات هدفمند سایبری بودیم. در سال جدید شاهد تعداد بیشتری خواهیم بود."

در کل تعداد حملات سایبری بر پایه وب در سال 2010 نسبت به سال گذشته آن 93 درصد افزایش داشت که یکی از دلایل افزایش آن استفاده هکرها از سیستم‌های کاهش طول آدرس‌های اینترنتی است.

سیمانتک در گزارش سالانه خود می‌گوید هکرها با استفاده از سیستم‌های کاهش آدرس‌های اینترنتی، آدرس سایت‌های مخرب با کوتاه و خلاصه می‌کنند تا کمتر مورد شک کاربران قرار گیرد. این آدرس‌ها به وفور در هرزنامه‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی یافت می‌شود.

در سال جدید روند رشد نفوذ هکرها با شبکه‌های اجتماعی افزایش خواهد یافت و با محبوب‌تر شدن آن‌ها، کاربران بیشتری قربانی حملات سایبری به شبکه‌های اجتماعی می‌شوند.

به گفته سیمانتک در سال جدید پیش‌بینی می‌شود حملات به سیستم‌های پردازش قابل حمل از جمله گوشی‌های هوشمند و تبلت 42 درصد افزایش می‌یابد. این شرکت می‌گوید اکنون تعداد کاربران این سیستم‌ها به اندازه‌ای رسیده‌است که بتواند هدف خوبی برای هکرها و مجرمان سایبری باشد.

کد خبر 131494

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز