دوشنبه 15 فروردین موضوع حضور کارلوس کرش در کادرفنی تیم ملی ایران نهایی می‌شود.

فوتبال مربیان

 

مرد پرتغالی که پیش از این یک بار تا آستانه عقد قرارداد با فدراسیون فوتبال پیش رفت و پشیمان شد، بامداد امروز وارد تهران شد تا تصمیم آخر را بگیرد. کرش به همراه همسر و 2 دستیارش به تهران آمد. در ایام عید نوروز فدراسیون فوتبال سعی داشت پای کارلوس کرش را به تهران بکشاند که چنین اتفاقی رخ نداد ولی پیش‌قراردادی که توسط کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال تنظیم شده بود ظاهرا با موافقت این مربی روبه‌رو شد و کرش با امضای این پیش قرارداد آن را به فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرد.

اما قرار است سرمربی پرتغال در جام جهانی آفریقای جنوبی قرارداد 3 ساله خود را با فدراسیون فوتبال امضا کند. کرش برای هر سال یک میلیون و 700 هزار دلار می‌خواهد و به‌نظر نمی‌رسد فدراسیون فوتبال با پیشنهاد مالی این مربی مخالفت کند. با این حال، اگر کرش دوباره پیشنهاد مربیگری تیم ملی را نپذیرد، جای تعجب نیست.

پیش‌تر، هنگامی که کارلوس کرش به‌عنوان گزینه اصلی مربیگری ایران به تهران سفر کرد، همه چیز برای حضور این مربی مهیا به‌نظر می‌رسید. مرد پرتغالی در کنفرانس مطبوعاتی که در آکادمی کمپ تیم‌های ملی برگزار شد، امیدوارانه از حضور در ایران گفت. او حتی از برخی مناطق تهران بازدید کرد و محل سکونت خود را هم انتخاب کرد.

با وجود این، قراردادی با فدراسیون فوتبال امضا نکرد و برای پذیرفتن این پیشنهاد زمان خواست و به پرتغال بازگشت. بازگشت کرش به کشورش با رد پیشنهاد فدراسیون مترادف بود و فدراسیون سعی کرد گزینه‌های دیگری را برای مربیگری تیم ملی در نظر بگیرد. در این شرایط از منصور ابراهیم‌زاده و امیر قلعه‌نویی هم به‌عنوان گزینه‌های داخلی برای مربیگری تیم ملی یاد شد. اما گزینه‌های خارجی و داخلی به سرانجامی نرسید و دوباره نام کارلوس کرش به‌عنوان جدی‌ترین گزینه فدراسیون فوتبال مطرح شد.

مسئولان فدراسیون بر این باور بودند که مرد پرتغالی پشیمان شده و مایل است سرمربی تیم ملی شود. در این شرایط مذاکره‌ دوباره‌ای با کرش انجام شد و رئیس سازمان تربیت بدنی یک هفته قبل از پایان سال وعده داد که سرمربی تیم ملی قبل از پایان سال 89 انتخاب می‌شود تا این عیدی سازمان ورزش به مردم باشد. مسئولان فدراسیون نیز از انتخاب سرمربی خارجی در ایام عید سخن گفتند تا اینکه همه چیز به امروز موکول شود.

کارلوس کرش در شرایطی با فدراسیون مذاکره نهایی خود را خواهد کرد که به‌نظر می‌رسد تنها مخالف حضور این مربی در راس کادر فنی تیم ملی، مهدی تاج است. در روزهای تعطیل عید نوروز نایب رئیس فدراسیون وقتی از جدی‌تر شدن ماجرای حضور کرش در تیم ملی باخبر شد، در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت که کرش جزو گزینه‌های فدراسیون نیست.

پیشنهاد بشیکتاش

کارلوس کرش امروز با حضور در دفتر رئیس فدراسیون فوتبال یا رئیس سازمان تربیت بدنی مذاکره نهایی را انجام می‌دهد و این مذاکره یک تفاوت با مذاکرات دفعه قبل دارد. کرش با پرواز ایران‌ایر از ترکیه به تهران آمد و اگر با فدراسیون فوتبال ایران به توافق نرسد دوباره به ترکیه سفر می‌کند. روزنامه حریت ترکیه خبر داد که کارلوس کرش گزینه اصلی هدایت تیم بشیکتاش ترکیه است. به گفته ایسنا، هرچند استدلال‌های این روزنامه مشهور ترکیه‌ای چندان قوی نبود اما با بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های ترکیه‌ای روبه‌رو شد که این احتمال جدی بودن مذاکره کرش با بشیکتاش را قوی‌تر می‌کند.

گفته می‌شود مدیران باشگاه بشیکتاش برای جلب رضایت کرش به لیسبون سفر کرده‌اند و به او پیشنهاد دستمزد سالانه 3 میلیون یورو داده‌اند. هرچند به‌نظر می‌رسد حضور روی نیمکت تیم ملی ایران گزینه نخست این سرمربی پرتغالی باشد اما پیشنهاد مالی بهتر ترک‌ها به کرش، شاید او را وسوسه کند. با همه اینها، امروز تکلیف نهایی کارلوس کرش مشخص می‌شود؛ اینکه سرمربی ایران خواهد شد یا نه.

کفاشیان :کرش‌معرفی می‌شود

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید می‌کند که امروز کارلوس کرش به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی ایران انتخاب می‌شود. علی کفاشیان در این رابطه می‌گوید: «امروز با کرش به دفتر رئیس سازمان تربیت بدنی می‌رویم تا سرمربی جدید خود را به علی سعیدلو معرفی کنیم. قرارداد کارلوس کرش با تیم ملی فوتبال ایران تا پایان جام جهانی 2014 برزیل خواهد بود.» رئیس فدراسیون فوتبال ادامه می‌دهد: «کارلوس کرش امروز عصر نیز در کنفرانس مطبوعاتی خود با خبرنگاران شرکت خواهد کرد. با حضور کرش و دستیارانش سعی خواهیم کرد آنها نیز برای تیم فوتبال امید تصمیم‌گیری کنند.»

کد خبر 131312

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز