محمود مولایی: پژمان نوری یکی از مؤثرترین بازیکنان ملوان در 28هفته گذشته لیگ دهم بوده است. ملوان این روزها وضعیت مناسبی در لیگ دارد و نوری می‌گوید از اینکه ابتدای فصل این تیم را برای بازی انتخاب کرده، هرگز پشیمان نیست.

فوتبال - پژمان نوری

 این تیم در دو هفته گذشته لیگ، 2 پیروزی ارزشمند به دست آورده است. مردان فرهاد پورغلامی در آخرین مسابقه سال 89 پرسپولیس را در انزلی شکست دادند و ابتدای سال جدید نیز مقابل ذوب‌آهن پیروز شدند. پیروزی مقابل مدعیان قهرمانی لیگ توانسته روحیه این تیم را بالا ببرد؛ تیمی که با داشتن بازیکنانی مثل نوری به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا امیدوار است. کاپیتان ملوان یادآور می‌شود که ملوان در جام حذفی شانس قهرمانی دارد و به این شکل هم می‌تواند مجوز حضور در لیگ قهرمانان را بگیرد. نوری یکی از دونده‌ترین بازیکنان لیگ برتر به حساب می‌آید؛ بازیکنی که با تیم ملی در جام ملت‌ها هم حاضر بودو در بازی ایران و کره‌شمالی نیز یکی از دونده‌ترین بازیکنان زمین مسابقه بود. خودش می‌گوید که اغلب بازیکنان شمالی این خصوصیات را دارا هستند و دوندگی‌های او چندان عجیب نیست. پژمان نوری البته در بازی مقابل پرسپولیس انگیزه‌ای بیشتر از حد معمول پیدا می‌کند و دوندگی‌هایش بیشتر به چشم می‌آید. در آخرین مسابقه این دو تیم نیز نوری تلاش زیادی کرد که نمایش قابل‌قبولی مقابل تیم سابق خود داشته باشد و زننده گل پیروزی هم بود. به‌نظر می‌رسد او هنوز به دلیل جدایی از پرسپولیس دلخور است و به همین دلیل در رویارویی با این تیم تمام توان خود را به‌کار می‌گیرد.

  • ظاهرا در رویارویی با پرسپولیس انگیزه بیشتری برای بازی داری؛ این موضوع می‌تواند دلیل خاصی داشته باشد؟

دلیل خاصی ندارد. من همیشه سعی می‌کنم بهترین بازی را انجام دهم و در آخرین بازی هم همین کار را کردم. ما در 15دقیقه ابتدایی مسابقه خوب نبودیم، ولی در ادامه خوب کار کردیم و توانستیم 2 گل به این تیم بزنیم. به‌نظر من، پرسپولیس در بازی‌های خارج از خانه تیم زهرداری نیست و حرفی برای گفتن ندارد.

  • البته در مسابقه رفت هم مقابل پرسپولیس عملکرد قابل‌قبولی داشتی و در آن مسابقه غیر از گلی که زدی، بسیار زیاد هم دویدی.

دوندگی من عادی است. دونده‌بودن یکی از ویژگی‌های بازیکنان شمالی است. شاید یکی از دلایل آن نزدیکی انزلی به دریا باشد. به‌نظر من، این موضوع تأثیرگذار است و با تمرینات هوازی در کنار دریا توان بدنی و سرعت خود را بالا می‌بریم.

  • در مورد پرسپولیس صحبت نکردی؛ اینکه چه شد که در هر دو بازی رفت و برگشت، این تیم را شکست دادید؟

در مورد مشکلات پرسپولیس بهتر است که من حرفی نزنم؛ اگر چیزی بگویم ممکن است از دستم دلخور شوند. جواب این سؤال را پرسپولیسی‌ها بدهند بهتر است. با این همه فکر می‌کنم پرسپولیس برای ماندن در کورس قهرمانی کار دشواری دارد. آنها باید از امکانات لازم برخوردار باشند و بتوانند با قدرت بیشتر در لیگ حاضر شوند.

  • اگر زمان به عقب بازگردد، حاضری در پرسپولیس بمانی؟

زمانی که از پرسپولیس جدا شدم، شرایط این تیم جالب نبود. تقریبا شرایط تیم‌ها یک هفته قبل از شروع لیگ مشخص است. من هم پیش‌بینی می‌کردم که پرسپولیس نتواند سال خوبی داشته باشد و به همین دلیل جدا شدم. اگر می‌ماندم و این شرایط را می‌دیدم، به من خیلی سخت می‌گذشت. حالا نمی‌خواهم پرسپولیسی‌ها از دست من ناراحت شوند، ولی واقعیت این است که شرایط برای ماندن در این تیم مهیا نبود.

  • چرا ملوان را انتخاب کردی، در حالی که می‌توانستی با یکی از تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند، قرارداد ببندی؟

دوست داشتم به ملوان کمک کنم. هر چه باشد تیم شهرم است. باید یک جوری تیم را جمع‌و‌جور می‌کردیم و خدا را شکر این اتفاق افتاد. البته قرارداد من تا پایان فصل است و هنوز تصمیمی برای ماندن یا جدایی نگرفته‌ام.

  • احتمال دارد که به پرسپولیس برگردی؟

الان نمی‌توانم چیزی بگویم؛ چون هنوز بازی‌های لیگ مانده و باید به بازی‌های باقیمانده فکر کنیم.

  • ملوان در حال حاضر تیم متحول‌شده لیگ برتر به حساب می‌آید؛ تیمی که در هفته‌های گذشته 2 مدعی قهرمانی را شکست داده است.

الان ملوان به‌خودباوری رسیده است. اول فصل به خاطر اینکه باشگاه چند بازیکن سرباز را به خدمت گرفته بود، خیلی دیر به هماهنگی رسیدیم. الان همه‌چیز تغییر کرده و بچه‌ها به جایی رسیده‌اند که فقط می‌خواهند 3 امتیاز را بگیرند. مقابل ذوب‌آهن هم وضعیت همینطور بود. ما در این مسابقه خوب بازی کردیم و توانستیم پیروز شویم.

  • بعد از برد مقابل پرسپولیس کادر فنی ملوان برای اینکه مغرور نشوید، کار خاصی کرد؟

ببینید ملوان تماشاگران خوبی دارد و با داشتن طرفدارانی که مدام این تیم را تشویق می‌کنند مطمئن باشید که بازیکنان هیچ‌وقت مغرور نمی‌شوند و همواره برای برد انگیزه دارند.

  • ملوان برای ادامه لیگ چه برنامه‌ای دارد؛ با توجه به اینکه این تیم در حال حاضر تیم ششم جدول است و این احتمال هست که بتوانید سهمیه لیگ قهرمانان در فصل آینده را به دست بیاورید؟

ما نیم فصل دوم را خیلی خوب شروع کردیم و بعد از سپاهان بهترین نتایج را در لیگ گرفتیم. تیم روند به رشدی دارد و امیدواریم سهمیه لیگ قهرمانان را بگیریم. البته ما به غیراز لیگ، جام حذفی را هم داریم.

  • ملوان کارنامه قابل‌قبولی در جام حذفی دارد ولی در سال‌های اخیر در جام حذفی موفق نبوده است...

قهرمانی در جام حذفی برای ما خیلی مهم است. ما یکی از پرافتخارترین تیم‌های ایران در جام حذفی هستیم. اگر بتوانیم استقلال را شکست دهیم، می‌توانیم قهرمان جام حذفی شویم. ما در حال حاضر به لیگ فکر می‌کنیم و بازی با شهرداری که خیلی هم حساس است؛ زیرا شهرداری یکی از کاندیداهای سقوط است و در تبریز به‌راحتی امتیاز نمی‌دهد. در کنار لیگ به موفقیت در جام حذفی فکر می‌کنیم.

  • چرا ملوان در نیم‌فصل اول لیگ تیم قدرتمندی نبود و متزلزل ظاهر شد؟

ما در نیم‌فصل اول هم خوب بازی می‌کردیم و می‌توانستیم نتیجه لازم را به دست بیاوریم اما مشکلاتی بود که اجازه نمی‌داد نتایج لازم را کسب کنیم. مهم‌ترین دلیل ناکامی ملوان نداشتن زمین مناسب برای مسابقه بود. متأسفانه استادیوم تختی انزلی وضعیت مناسبی نداشت و مدام از مسئولان می‌خواستیم که چمن این استادیوم را درست کنند. دیدید که با برطرف‌شدن مشکلات زمین چمن، ملوان هم بهتر نتیجه گرفت.

  • اینکه ملوان در زمین گل‌آلود بهتر نتیجه می‌گیرد و گاهی متهم است که زمین مسابقه را گل‌آلود می‌کند تا بتواند حریف را دچار دردسر کند، سابقه طولانی دارد ولی تو چیزی غیر از این موضوع را گفتی؟

مدت‌هاست که ملوان دیگر به این مسائل فکر نمی‌کند و به‌جرات می‌توانم بگویم که چمن زمین انزلی بهتر از چمن ورزشگاه آزادی است. دیگر خیلی قدیمی شده که بخواهیم از این کارها کنیم. سال گذشته هم ملوان در زمین مناسب بازی کرد و خوب بود.

  • فردا ملوان در یک مسابقه حساس مقابل شهرداری تبریز قرار می‌گیرد. این مسابقه را چگونه ارزیابی می‌کنی؟

واقعا این مسابقه خیلی حساس است. ما اگر بتوانیم شهرداری را شکست دهیم، احتمالا در جدول رده‌بندی جای پرسپولیس را می‌گیریم. می‌دانم که مسابقه سختی است ولی بازیکنان ما به‌ خودباوری رسیده‌اند و امیدواریم که امتیاز لازم را در این مسابقه به دست بیاوریم.

  • فکر می‌کنی کارلوس کرش بتواند با تیم ملی موفق شود؟

به‌نظر من، نباید از کرش انتظار معجزه داشت. او شاید موفق نشود، چون مشکل فوتبال ما با انتخاب یک مربی بزرگ برطرف نمی‌شود. تیم ملی هنوز یک زمین تمرین مناسب ندارد و نباید در چنین شرایطی انتظار داشته باشیم که تیم ملی مثلا در جام ملت‌ها مقام بیاورد. اگر ما در جام ملت‌ها مقام می‌آوردیم، باور کنید ظلم بزرگی به تیم‌هایی مثل کره‌جنوبی و ژاپن بود.

  • این مشکلات در تیم ملی بدیهی است و در این شرایط کرش باید چه بکند؟

برای کرش باید شرایط حرفه‌ای در نظر بگیرند. این مربی کارنامه خوبی دارد و مورد تأیید خیلی از کارشناسان قرار دارد ولی با هزینه‌کردن و پول خرج کردن اضافی، تیم ملی ما به جایی نمی‌رسد. امیدوارم اجازه دهند که کرش در این شرایط کار خودش را بکند. مثلا وقتی بلاژویچ سرمربی تیم ملی شد، گفتند او همانی است که کرواسی را سوم جهان کرد اما یک ماه بعد از حضورش در ایران برخی گفتند که او اصلا مربیگری بلد نیست.

کد خبر 131576

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز