همشهری آنلاین: حفظ برنامه غذایی رژیمی ممکن است در روزهای تابستان مشکل به نظر برسد به خصوص وقتی که با بستنی‌ها و شیرینی‌ها یا غذاهای اشتهابرانگیز روبرو میَ‌شوید و رژیم خود را زیر پا می‌گذارید.

اما متخصصان مایو کلینیک در آمریکا می‌گویند چنین مواردی نباید به شکست کلی برنامه رزیم گرفتن شما بدل شود. نشریه" ماخذ سلامتی زنان" مایو کلینیک در شماره این ماه خود نکات زیر را برای ادامه دادن رزیم غذایی پیشنهاد می‌کند:

خودتان را ببخشایید و به مسیرتان ادامه دهید. قبول کنید که در این راه با موانعی روبرو خواهید شد. هیچکس کامل نیست. پس از یک ناپرهیزی خودتان را با اجتناب از غذای مطلوبتان  یا حذف وعده‌های غذایی تنبیه نکنید. چنین به اصطلاح  "راه‌حل‌هایی" با احتمال بیشتری اشتیاق شما را به خوردن تشدید می‌کند و به پرخوری بیشتر می‌انجامد.

توجه‌تان را بر اصول رژیم غذایی یعنی مصرف غذاهای سالم و اندازه‌های حساب‌شده وعده غذایی متمرکز کنید. اگر شبی در خوردن یک شام سنگین زیاده روی کردید، سعی کنید روز بعد غذاهای کم کالری بخورید. از تجربیاتتان درس بگیرید. در مورد عواملی که شما را به پرخوری برمی‌انگیزد تامل کنید و شیوه‌های خلاقی را  برای مقاومت در برابر وسوسه‌ها به کار گیرید.

اگر استرس عامل آغازگر پرخوریتان است، در چنین مواقعی به جای آنکه یک بسته چیپس باز کنید،به دوستی زنگ بزنید. اگر مشکل به  اندازه بزرگتر وعده غذایی که در رستوران عرضه می‌شود مربوط می‌شود، در ابتدای صرف غذا یک جعبه بخواهید و نصف غذا را برای ناهار فردایتان بردارید .اگر غذاهای معینی وجود دارند که در برابر آنها اختیار را از دست می‌دهید، راهی پیدا کنید تا بتوانید آنها در برنامه غذاخوردن تعیین‌شده‌تان  تلفیق کنید. اجتناب کامل از چنین غذاهایی تنها بر اشتیاق شما به آنها خواهد افزود و در معرض دوره‌های پرخوری افراطی قرار می‌گیرید.

راه‌هایی پیدا کنید تا در "شرایطی امن" از خوردن "غذای مسئله‌ساز" لذت ببرید؛ برای مثال اگر شیرینی‌ها برای شما اغواکننده است،هنگامی که در خانه تنها هستید شیرینی نپزید. در عوض هنگامی که به یک مهمانی تولد می‌روید از خوردن تکه‌ای کیک لذت ببرید.

جشن گرفتن موفقیت‌هایتان حتی اگر بسیار کوچک باشد، می‌تواند به شما در اجتناب از موانع کمک کند. هنگامی که چندین هفته رژیمتان را به نحو صحیح رعایت کردید به خودتان با چیزی به غیر از غذا جایزه بدهید.وقت گذاشتن برای توجه به موفقیتتان به شما کمک می‌کند تا اعتماد به نفس لازم برای بازیابی خود پس از اشتباهات آینده داشته باشید.

کد خبر 1313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز