شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۶
۰ نفر

گروه حوادث: تعــطیلات نــوروز جدا از مسافرت‌ها و دید و بازدیدهای نوروزی با حوادث مختلفی همراه بود.

 حوادث تلخی که بعضی از آنها با مرگ و مجروح‌شدن هموطنانمان همراه بود. مرگبارترین حادثه جاده‌ای که امسال به وقوع پیوست، ساعت 1:50 بامداد نخستین روز فروردین رخ داد. یک دستگاه اتوبوس مسافربری که حامل کاروان راهیان نور بود و مسافران آن را دانشجویان دختر تشکیل می‌دادند، به‌علت تخطی از سرعت مطمئنه و عدم‌توانایی راننده در کنترل آن در محور جیرفت به بافت در استان کرمان، از مسیر منحرف و واژگون شد.

در جریان این حادثه، 6 نفر از مسافران در دم جان باختند و با حضور نیروهای امدادی در محل، مجروحان به بیمارستان انتقال یافتند.
شدت جراحت برخی از مجروحان اما به حدی بود که 5 نفر از آنها نیز روی تخت بیمارستان جان خود را از دست دادند و به این ترتیب، آمار قربانیان این تصادف مرگبار به عدد11 رسید.

در این حادثه دست‌کم 15نفر دیگر نیز زخمی شدند که با انتقال به بیمارستان‌های کرمان تحت درمان قرار گرفتند. این اتوبوس حامل دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور کهنوج بود که در حال بازگشت از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس متأسفانه دچار حادثه شد.

جنایت بر سر سبقت

یکی از نخستین جنایات امسال، مرگ سرنشین یک اتوبوس مسافربری بر اثر پرتاب سنگ توسط راننده یک خودروی دیگر در استان گلستان بود. به گزارش روابط عمومی دادگستری استان گلستان، صبح شنبه، 6 فروردین امسال، یک اتوبوس مسافربری در جاده گرگان- علی‌آباد در حرکت بود که یک خودروی مورانو قصد سبقت گرفتن از آن را داشت.

با توجه به شلوغی و ترافیک جاده، چند دقیقه طول کشید تا راننده مورانو موفق به سبقت گرفتن از اتوبوس شد و از آنجا که او تصور می‌کرد راننده اتوبوس اجازه سبقت گرفتن به وی را نداده بود، در گوشه‌ای توقف کرد و هنگام عبور اتوبوس، سنگی را به طرف آن پرتاب کرد و سوار بر خودروی خود دور شد.

سنگ پرتاب‌شده توسط راننده به سر مردی که کنار راننده نشسته بود اصابت کرد و او به‌علت شدت ضربه بیهوش شد. به‌دنبال این ماجرا، مرد مجروح به بیمارستان منتقل شد اما به خاطر ضربه‌ای که به سرش وارد شده بود به کما رفت. این مرد پس از یک روز کما، در بیمارستان درگذشت و به این ترتیب نخستین جنایت سال در استان گلستان رقم خورد. به گفته معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز گلستان، به‌دنبال این جنایت، پرونده‌ای در اداره آگاهی تشکیل شد و راننده مورانو هم‌اکنون به اتهام قتل عمد تحت تعقیب است.

شهادت مأموران پلیس

نخستین حادثه تروریستی امسال در استان کردستان رخ داد و باعث شهادت 2 نفر و زخمی شدن 3 نفر دیگر در شهرستان سنندج شد. ساعت 8 شامگاه چهارم فروردین، افراد مسلح با حمله به کیوسک انتظامی در خیابان 17 شهریور سنندج شروع به تیراندازی کردند که بر اثر این تیراندازی یک سرباز وظیفه به نام مرتضی وزیری افشار به شهادت رسید. در جریان این اقدام مسلحانه یکی از پرسنل حاضر در این محل نیز زخمی شد و نوجوانی 14ساله هم که از محل عبور می‌کرد، به‌دلیل اصابت گلوله افراد تروریست زخمی شد.

2.5ساعت بعد از این حادثه، حمله‌ای مشابه در شهرک سعدی سنندج و نزدیکی کلانتری 16 سنندج رخ داد.
در این حادثه، افراد مسلح به یک ماشین گشت کلانتری حمله کرده و متأسفانه در این اقدام نیز یکی از ماموران فرماندهی انتظامی استان به نام «راشد سیدی» شهید و یکی دیگر از ماموران زخمی شد. اقدامات گسترده برای شناسایی عوامل این دو حادثه تروریستی آغاز شده است.

زلزله نوروزی

زمین‌لرزه‌‌ای که صبح نخستین روز فروردین شهرهای واقع در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان را لرزاند، خوشبختانه تلفات جانی در بر نداشت. ساعت 9:33 یکم فروردین ماه، زلزله‌ای به بزرگی 5.3 ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین، منطقه مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در مرز 2 استان کرمان و سیستان و بلوچستان را لرزاند.

پس از این حادثه، تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر به منطقه اعزام شدند که خوشبختانه این زلزله تلفات جانی در بر نداشت و در جریان آن تنها چند منزل قدیمی دچار خسارت شده بود.

قاچاقچی در دام

مردی که با دستکاری دفترچه سوخت به قاچاق گازوئیل دست می‌زد، نخستین قاچاقچی‌ سوخت بود که امسال در هرمزگان دستگیر شد.این مرد با دستکاری دفترچه سوخت اقدام به دریافت گازوئیل از جایگاه‌های سوخت می‌کرد و سپس سوخت دریافتی را به آب‌های آزاد منتقل کرده و به کشتی‌های عبوری می‌فروخت. ماموران دریابانی استان هرمزگان در نخستین روزهای فروردین امسال، شناور این مرد را که حامل 70 هزار لیتر سوخت قاچاق بود توقیف و او را دستگیر کردند.

اختلاف خونین

اختلاف بین چند مرد مسلح درگیری خونین را رقم زد که منجر به شهادت یکی از ماموران پلیس شد. دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با بیان این خبر به فارس گفت: در تاریخ دوم فروردین، یک درگیری در شهرستان سمیرم بین چند‌نفر که باهم اختلاف داشتند رخ داد که مأموران نیروی انتظامی به محل درگیری اعزام شدند.

وی ادامه داد: با توجه به مسلح بودن افراد درگیر و کم بودن تعداد مأموران نیروی انتظامی، درگیری بین مأموران و این افراد آغاز شد که متأسفانه یکی از مأموران توسط این افراد به شهادت رسید. حبیبی افزود: در ادامه و در جریان تعقیب و گریز، یکی از مهاجمان کشته شد و 2 نفر دیگر از این افراد دستگیر شدند.

تصادف روی آب

سرعت زیاد 2 قایق مسافربری در آب‌های خلیج‌فارس باعث تصادف بین ‌آنها و مجروح شدن 3 نفر در این حادثه شد. این حادثه نخستین حادثه دریایی در سال جدید لقب گرفت. حادثه صبح 8 فروردین ماه و در حوضچه اسکله شهید حقانی بندرعباس رخ داد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان در توضیح حادثه گفت: ساعت 9:37 صبح دوشنبه، امدادگران امداد دریایی جمعیت هلال احمر استان هرمزگان درحالی‌که در پایگاه خود مستقر بودند، متوجه برخورد 2 قایق مسافربری با یکدیگر شدند.

وی افزود: امدادگران با مشاهده این حادثه، عملیات امداد و نجات را انجام دادند و افرادی را که در این سانحه مصدوم شده بودند به ساحل انتقال دادند. یکی از مجروحان به‌صورت سرپایی درمان شد اما 2 نفر دیگر که دچار شکستگی شده بودند راهی بیمارستان شدند. علت این سانحه از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

تصادف، دزدها را لو داد

2 سارق جوان که دست به سرقت یک خودروی پراید زده بودند، بعد از دستگیری از سوی پلیس بدشانس‌ترین سارقان نوروزی لقب گرفتند. ماجرا از این قرار بود که ماموران کلانتری 14 کرمانشاه اواخر هفته گذشته در جریان تصادف بین یک خودروی پراید و پژو قرار گرفتند و راهی محل حادثه شدند.

آنها به محض حضور در صحنه تصادف، متوجه رفتار مشکوک2 سرنشین پراید شدند و وقتی دریافتند آنها قصد فرار از محل تصادف را دارند، هر دوی آنها را دستگیر کردند. در ادامه بررسی‌ها و استعلام شماره پلاک خودروی پراید معلوم شد که این خودرو چند روز پیش از یکی از خیابان‌های شهر به سرقت رفته و 2 نفری که قصد داشتند از صحنه تصادف فرار کنند، همان‌هایی هستند که این خودرو را به سرقت برده بودند. هر دو مرد جوان در بازجویی‌ها به سرقت پراید اعتراف کردند و از آنجا که احتمال می‌رفت سرقت‌های دیگری نیز رقم زده باشند، در اختیار اداره آگاهی قرار گرفتند.

کد خبر 131153

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز