شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: به رغم ادعای آتش‌بس از سوی نیروهای حکومتی، نیروهای طرفداری قذافی با حملات شدید توپخانه‌ای و هوایی خود را به آستانه شهر بنغازی رساندند.

لیبی بن‌قاضی

به گزارش خبرنگار بی‌ بی سی از بنغازی، به رغم ممنوعیت پرواز هواپیما‌های ارتش لیبی، یک جنگنده این رژیم امروز در آسمان بنغازی عملیات انجام داد. در همین حال رهبر مخالفان قذافی از جامعه بین‌الملل خواست تا مانع از بمباران مردم و شهرها توسط نیروهای قذافی شوند.

مصطفی عبدلجلیل از رهبران مخالف حکومت لیبی در این خصوص اظهار داشت، بمباران توسط هواپیما‌های جنگی و توپخانه در تمامی بخش‌‌های بنغازی ادامه دارد و اگر از سوی جامعه بین‌الملل اقدامی صورت نگیرد یک فاجعه انسانی بوجود خواهد آمد. ما می‌خواهیم که به هر طریق ممکن جلوی این رژیم مستبد را بگیرند.

در همین حال رئیس‌جمهور آمریکا گفت که نیروهای قذافی باید دست از تهاجم به مردم بردارند در غیر این‌صورت با واکنش نظامی مواجه خواهند شد.

اوباما افزود: قذافی باید جلوی پیش‌روی نیروهایش به سمت بنغازی را بگیرد و آنها را به اجدابیا بازگرداند و همزمان با آن وضعیت آب آشامیدنی و، برق و گاز بنغازی را به وضعیت قبل برگرداند.

به رغم اظهارات شاهدان و خبرنگارن بین‌المللی از وضعیت بنغازی، مسئولان حکومتی لیبی اعلام داشتند که همچنان پایبند به آتش‌بس بوده و قصدی برای تصرف بنغازی ندارند.

به گزارش همشهری آنلاین، پیش‌تر گروهی از کارشناسان هشدار داده بودند که قذافی با پذیرش ظاهری آتش‌بس عملا به دنبال فرصتی برای اقدامات خود است و هرگز به آتش بس واقعی پایبند نخواهد بود.

کد خبر 130810
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز