رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی مدیریت شهری پایتخت برای توسعه قطار شهری گفت:

در حال حاضر تنها شهری که دارای شبکه نسبتا کامل مترو بوده تهران است و این نتیجه تلاش‌های زیادی است که در راستای توسعه خطوط قطار شهری انجام شده است.علی اکبر آقایی ضمن بیان این مطلب افزود: مدیریت شهری تهران طی سال‌های اخیر زحمات زیادی برای توسعه مترو کشیده که نتیجه آن افزایش سهم حمل‌ونقل عمومی به تناسب افزایش جمعیت شهر تهران است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در تمام مدل‌های توسعه، دولت‌ها مسئولیت تامین منابع مورد نیاز برای توسعه زیرساخت‌ها را بر عهده دارند اما در کشور ما 50 درصد هزینه‌های توسعه مترو بر عهده شهرداری‌ها و 50 درصد بر عهده دولت است. این قانون نیز اگر محقق شود، کمک قابل توجهی به شهرداری‌هاست.

آقایی همچنین با اشاره به تمدید قانون تخصیص تسهیلات ارزی به متروی کشور اذعان داشت: از آنجایی که شهرداری تهران منابع و درآمد زیادی برای توسعه مترو ندارد، مجلس برای کمک به شرکت متروی تهران و دیگر شهرهای کشور مصوبه تخصیص تسهیلات ارزی به مترو را تصویب کرد که به‌دلیل عدم‌تحقق قانون برای سال‌90 نیز تمدید شد. وی درخصوص اجرای این قانون در دومین سال تصویب، اظهار کرد: با توجه به اینکه در پروژه‌های عمرانی سال 90 نیز برداشت از صندوق ذخیره ارزی دیده شده، دولت باید این منبع را تامین کند.

کد خبر 130764

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز