مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری تهران 7 هزار و 458میلیارد تومان مصوب شده است، گفت:

مترو

در مجموع بیش از 3 هزار میلیارد تومان یعنی بالغ بر 40 درصد بودجه به حوزه حمل‌ونقل اختصاص خواهد یافت. سیدجعفر تشکری‌هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: در سال 90 اصلی‌ترین و مهم‌ترین رویکرد مدیریت شهری برای رفع معضل ترافیک، توسعه خطوط مترو و اتوبوسرانی و ارتقای خدمات‌رسانی توسط تاکسیرانی خواهد بود.

وی تصریح کرد: توسعه شمالی خط یک متروی تهران تا میدان تجریش و توسعه جنوبی این خط تا کهریزک، توسعه و تکمیل خط 4، ادامه ساخت خط 3 به‌خصوص در محدوده مرکزی شهر، توسعه شرقی خط2، ادامه ساخت خطوط 6 و 7 مترو و بهره‌برداری از حدود 15 کیلومتر خط مترو از جمله اقداماتی است که در سال‌جاری تحقق خواهد یافت تا شهروندان بتوانند بیش از پیش از مترو استفاده کنند و حمل‌ونقل عمومی سهم بیشتری از سفرهای شهری را برعهده بگیرد.

معاون شهردار تهران افزود: همچنین بهره‌برداری از 31 کیلومتر خطوط جدید سامانه اتوبوس‌های تندرو شامل توسعه خط 4، تکمیل خط 7 و احداث خطوط 5 و 10، نوسازی25 دستگاه اتوبوس برقی، به‌کارگیری 525 دستگاه اتوبوس دوکابین در خطوط اتوبوس تندرو (BRT) ازجمله اقداماتی است که در راستای بهبود خدمات رسانی و توسعه کمی و کیفی ناوگان اتوبوسرانی در سال‌جاری محقق خواهد شد. وی ادامه داد: کمک به رانندگان تاکسی و ساماندهی تاکسیرانی، پیگیری دریافت کمک‌ها برای حمل‌ونقل عمومی از محل بودجه عمومی کل کشور از دیگر اقداماتی است که در بخش توسعه حمل‌ونقل عمومی با جدیت تمام پیگیری خواهد شد.

ساماندهی 3 خط موجود و اجرای یک خط جدید اتوبوس تندرو

تشکری هاشمی در ادامه اضافه کرد: خدمات‌رسانی در خطوط اتوبوس‌های تندروی تهران به شهروندان در طول تعطیلات نوروز نه تنها یک لحظه متوقف نشد بلکه با استفاده از کاهش ترافیک شهر و آرامش معابر شهری نسبت به انجام عملیات اجرایی در جهت بهسازی و ساماندهی خطوط اتوبوس تندرو نیز اقدام شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این مطلب گفت: با استفاده از فرصت کاهش تردد در خیابان‌ها و بزرگراه‌های پایتخت، نسبت به بهسازی خط 3 اتوبوس تندرو از طریق بازسازی طول مسیر و ایستگاه‌های این خط حد فاصل میدان بسیج تا میدان شهید کلاهدوز اقدام شد.

سیدجعفر تشکری‌هاشمی افزود: در این مدت نسبت به تعریض بخشی از نیمه جنوبی خط 4 اتوبوس تندرو در مسیر جنوب به شمال این بزرگراه حدفاصل خیابان تابناک تا ورودی سازمان صدا و سیما اقدام شده است. وی همچنین با اعلام آغاز عملیات اجرایی توسعه نیمه جنوبی خط 4 اتوبوس تندرو حدفاصل میدان جمهوری اسلامی تا ضلع شمالی پایانه جنوب از مسیر بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان دشت آزادگان و بزرگراه بعثت، اظهار کرد: در حال حاضر 4 ایستگاه دووجهی و 4 ایستگاه تک وجهی در این مسیر نصب شده است.

کد خبر 131430

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز