همشهری‌آنلاین: رییس‌جمهوری اسلامی ایران و وزیر امورخارجه سوریه در دیدار دو جانبه مهمترین مسایل منطقه‌ای را مورد بحث تبادل نظر قرار داده و بر ضرورت اتخاذ راهکارهای مناسب در راستای ایجاد صلح و آرامش و تامین منافع ملت‌های منطقه تاکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران، محمود احمدی‌نژاد شامگاه امروز در دیدار ولید معلم وزیر خارجه سوریه با تاکید بر اینکه ناامنی در منطقه به نفع هیچ‌کس نیست، تصریح کرد: شرایط کنونی منطقه، ضرورت هوشیاری در برابر توطئه افکنی و فتنه‌گری سلطه‌گران و برقراری صلح، امنیت و تفاهم و دوستی را در بین ملت‌های منطقه مضاعف کرده است.
رییس‌جمهور با اشاره به اینکه ایران و سوریه در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی از دیدگاه مشترکی برخوردار هستند، اظهار داشت: افزایش همکاری‌ و رایزنی‌های دو کشور در راستای تامین منافع ملت‌های منطقه یک ضرورت است.
وی خاطر نشان کرد: بی‌تردید نظام سلطه بویژه آمریکا از شرایط بوجود آمده در برخی از کشورهای منطقه شادمان هستند، لذا ضرورت دارد کشورها و ملت‌های خاورمیانه نسبت به توطئه و طراحی‌های دشمنان بشریت، هوشیار باشند.
ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در ایجاد امنیت و ثبات در منطقه خاطر نشان کرد: سوریه بر این باور است که ایران به عنوان قدرت بزرگ منطقه‌ای در یاری رساندن به ملت‌های منطقه از نقش اساسی برخوردار است.
وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال فتنه‌گری در بین ملت‌ها و کشورهای منطقه هستند، اظهار داشت: تهران و دمشق در کنار هم می‌توانند تحولات را به نفع ملت‌های منطقه رقم بزنند

کد خبر 130704

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز