رویارویی الشباب عربستان و ذوب‌آهن یکی از حساس‌ترین مسابقه‌های گروهD است که امشب در ورزشگاه ملک فهد برگزار می‌شود.

فوتبال

نایب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا بعد از پیروزی خفیف مقابل الامارات، در هفته دوم لیگ قهرمانان به‌مراتب روز سخت‌‌تری خواهد داشت، چرا که الشباب فصل گذشته در نیمه نهایی حاضر بود و در آنجا مغلوب سئونگنام شد. ذوب‌آهن با اینکه در عربستان بازی می‌کند اما مردان منصور ابراهیم‌زاده نشان داده‌اند که مقابل باشگاه‌های این کشور نتایج قابل‌قبولی به دست می‌آور ند. روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی پیش از مسابقه سرمربی ذوب‌آهن در پاسخ به این سؤال که تیمش معمولا مقابل تیم‌های عربی نتایج خوبی می‌گیرد، گفت: «هر مسابقه شرایط خاص خودش را دارد.

هر دو تیم تغییراتی داشته‌اند ولی از هم شناخت داریم. البته من و هکتور‌ (سرمربی الشباب) زمانی که او در تیم الاتحاد بود با تیم یکدیگر بازی کرده و از تفکرات هم شناخت داریم. سعی می‌کنیم در این مسابقه اشتباه نکنیم و برای کسب موفقیت تلاش کنیم.»
ذوب‌آهن برای سومین سال متوالی است که برای برگزاری مسابقه لیگ قهرمانان آسیا به عربستان سفر می‌کند و ‌فصل گذشته در نیمه نهایی مسابقه‌ها الهلال را شکست داد و باعث حذف این تیم شد. به گفته مهر، از پلیس فرودگاه گرفته تا مسئولان باشگاه الشباب، در صحبت‌های خود به نوعی سعی می‌کنند برای ذوب‌آهن کری بخوانند و از انتقام آن شکست که غم بزرگی به دلشان مانده است، صحبت کنند.

در این بین آنها بیش از همه از ایگور کاسترو - که با گلزنی برابر الهلال زمینه‌ساز صعود ذوب‌آهن به فینال شد - می‌ترسند و از خلعتبری، قاضی، حدادی‌فر، رجب‌زاده و فرهادی به‌عنوان مردان تاثیرگذار ذوب‌آهن در خط حمله نام می‌برند. منصور ابراهیم‌زاده معتقد است: «عربستان به‌دلیل وضعیت آب و هوایی شرایط خاصی دارد؛ ضمن اینکه در لیگ این کشور بازیکنان سرعتی و تکنیکی زیادی حضور دارند.»

الشباب خط حمله قدرتمندی دارد. ناصر الشمرانی و مانوئل الیویرا نیروی تهاجمی این تیم به حساب می‌آیند که مهاجم دومی اروگوئه‌ای است. خط حمله الشباب می‌تواند برای مدافعان ذوب‌آهن خطرساز شود. حسن کیتا، بازیکن تیم مایورکا اسپانیا که به‌طور قرضی به الشباب عربستان پیوسته، تا پایان این فصل برای این تیم عربستانی بازی خواهد کرد. همچنین مارسلو تاوارز مدافع 30 ساله برزیلی قبل از آغاز فصل از الریان به الشباب عربستان رفت و یکی از مدافعان مورد اطمینان سرمربی الشباب به حساب می‌آید. تاوارز درباره مسابقه امروز می‌گوید: «تلاش می‌کنیم در لیگ قهرمانان آسیا ازجمله در بازی مقابل ذوب‌‌‌‌آهن موفق باشیم. به ابراهیم‌زاده و ذوب‌‌آهن تبریک می‌گویم که فصل گذشته تا دیدار فینال صعود کردند.» او با بیان اینکه هر مسابقه شرایط متفاوتی دارد، درباره تساوی الشباب مقابل الریان در بازی اول تاکید می‌کند: «در دیدار مقابل الریان قطر هم بازی خوبی انجام دادیم و با بدشانسی مقابل حریف قطری متوقف شدیم.»

الشباب در حال حاضر در رده پنجم لیگ عربستان قرار دارد و در پایان روز اول لیگ قهرمانان در رده سوم گروه D قرار گرفت؛ درحالی‌که ذوب‌آهن با گرفتن3 امتیاز روز نخست مسابقات صدرنشین شد و در لیگ برتر نیز همچنان در جایگاه نخست قرار دارد. سرمربی ذوب‌آهن عنوان می‌کند: «قصد داریم با برتری برابر الشباب به زندگی با افتخارمان ادامه ‌دهیم. این موضوع که صدرنشین لیگ ایران هستیم نشانه توانایی ذوب‌آهن است اما الشباب هم بازیکنان حرفه‌ای دارد.

مسلما انگیزه کار کردن 2 تیم خیلی بالاست و بازیکنان ما برای موفقیت با تمام توان تلاش خواهند کرد.» او ادامه می‌دهد: «البته تیم‌های عربی بازیکنان خارجی و با استعدادی را به خدمت گرفته‌اند و ما سعی می‌کنیم مسیری را که فصل گذشته آغاز شده، ادامه دهیم. الشباب تیمی است که فصل گذشته تا مراحل پایانی پیش رفت و از ترکیب تیمی خوب و منسجمی برخوردار است. می‌خواهیم با تمام قوا مقابل الشباب بازی کرده و سعی می‌کنیم این تیم را شکست دهیم.‌»

باشگاه ذوب‌آهن اعلام کرده که باشگاه الشباب عربستان به‌دلیل ارسال دیرهنگام اتوبوس برای تیم ذوب‌آهن از سوی ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا مورد توبیخ قرار گرفته است. ذوب‌آهن ساعت 20:30 میهمان الشباب است. در دیگر مسابقه این گروه الامارات در ساعت 19:15 میزبان الریان قطر است.

کد خبر 130539

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز