همشهری آنلاین: یک عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی از لغو سفر عبدالله اردنی به کشورمان به‎دلیل عدم استقبال مسئولان جمهوری اسلامی از این سفر خبر داد.

king abdullah

حمید رسایی نماینده تهران و عضو ارشد فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس هشتم به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت که دعوت از ملک عبدالله پادشاه اردن برای سفر به ایران مربوط به هفته‌های اخیر نیست بلکه به حدود 8 ماه قبل بازمی‌گردد.

وی افزود: دعوت از ملک عبدالله براساس سیاست‌های جمهوری اسلامی در راستای گسترش روابط با برخی کشورهای منطقه بوده که در عین اختلاف نظر، براساس منافع جمهوری اسلامی و ملت‌های مسلمان منطقه در طول این سالها برقرار بوده است.

نماینده تهران در مجلس گفت: آن روز که از ملک عبدالله و برخی سران کشورها برای سفر به تهران دعوت شده بود، وضعیت منطقه بحرانی نبود اما امروز با توجه به متزلزل بودن جایگاه رؤسای برخی‌ کشورها و اعتراضات مردمی به آنها طبیعی است که بخواهند برای کسب آبرو و وجهه نزد مردم خود برای سفر به ایران دست و پا بزنند.

حجت‌الاسلام رسایی افزود: عبدالله اردنی قصد داشت از دعوت قبلی رئیس جمهور کشورمان که در وضعیت طبیعی صورت گرفته، در شرایط بحرانی فعلی منطقه بهره‌برداری و به بهانه شرکت در جشن نوروز به تهران سفر کند تا از این طریق برای خود مقبولیت کسب نماید.


وی خاطرنشان کرد که با توجه به وضعیت بحرانی کنونی سفر عبدالله اردنی به تهران با استقبال مسئولان عالی جمهوری اسلامی مواجه نشد.

این نماینده اصولگرا با بیان اینکه سفر عبدالله اردنی به دلیل عدم استقبال مسئولان عالی‌رتبه جمهوری اسلامی لغو شده است‌، اظهار داشت: آقای احمدی‌نژاد در مقاطع مختلف نظر خود را در خصوص تحولات منطقه به سران کشورها اعلام کرده و گفته که اگر بخواهند در برابر مطالبات قانونی مردم خود بایستند و در مقابل استقلال‌خواهی آنها مقاومت کنند، سرنوشت خوشایندی نخواهند داشت.

حجت‌الاسلام رسایی افزود: عبدالله اردنی باید بداند که اگر بخواهد در این شرایط به تهران سفر کند قطعاً به دلیل همراهی با ظالمان به ویژه در جریان کشتارهای اخیر مردم مسلمان منطقه با خشم مردم ایران اسلامی مواجه می‌شود.

مخالفت کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس با سفر پادشاه اردن به ایران

علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به دعوت از ملک‌عبدالله پادشاه اردن برای حضور در ایران، اظهار داشت: سفر ملک عبدالله پادشاه اردن به ایران و دعوت از وی در این مقطع و شرایط قطعاً خلاف مصالح و منافع ملی است.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: این دعوت قبل از تحولات اخیر منطقه صورت گرفته بود، اما آنها در آن مقطع زمانی با توجه به اینکه احساس نیاز به این سفر نمی‌کردند، به این دعوت پاسخ مثبت ندادند و در مقطع و شرایط فعلی که منطقه دچار بحران است، ملت‌ها در برابر نیروهای مستبد ایستادند و در بسیاری از کشورها نیز قیام‌ها و انقلاب‌هایی در حال رخ دادن است، انجام چنین سفری قابل سوء استفاده سیاسی در افکار عمومی منطقه و به ضرر جمهوری اسلامی ایران است.

بروجردی در خاتمه عنوان کرد: نظر اعضای کمیسیون امنیت ملی نیز نسبت به انجام چنین سفری منفی است و فضای حاکم بر اکثریت نمایندگان مجلس نیز این‎چنین است.

 

کد خبر 130522
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز