دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: زلزله‌ ژاپن موجب کاهش 60 درصدی فروش فیلم‌ها در سینماهای سرتاسر جهان شد.

سینمای جهان

به گزارش ایسنا،زلزله‌ 8.9 ریشتری ژاپن باعث شد فروش این هفته‌ سینماهای جهان نسبت به سال گذشته 60 درصد کاهش پیدا کند.

بااین حال فیلم انیمیشن "رنگو"، که "جانی دپ" را به عنوان صداپیشه‌ نقش اصلی خود دارد، با 23 میلیون فروش در 4963 سینما رتبه‌ اول گیشه‌ جهانی را به‌دست آورد و در کل به فروش 46 میلیون دلاری رسید.

با وجود شرایط اسف‌بار کشور ژاپن، کمپانی "دیزنی" انیمیشن "ژولیده" را که روایتی تازه از داستان "راپونزل" است، در سینماها به اکران درآورد و تنها در دو روز 1.6 میلیون دلار فروش داشت.

جالب اینجاست که روند نمایش آثار سینمایی ژاپن چندان تحت تاثیر زلزله قرارنگرفته است و به طرز معقولی مسیر خود را ادامه می‌دهد.

به گزارش کمپانی گسونی"، فیلم سینمایی گتوریست" در ژاپن 1.3میلیون دلار فروش داشت، که این رقم کاهشی 65 درصدی در دومین هفته اکران این فیلم محسوب می‌شود.

گ«فلوریان هنکل فون دونر سمارک" کارگردانی این تریلر رومانتیک را برعهده داشت. این درام پرهیجان بازسازی فیلمی فرانسوی است که در سال 2005 توسط "آنتونی زیمر" کارگردانی شد.

فیلم‌نامه این اثر توسط "جولیان فلووز" نوشته شده و داستان فیلم، درباره سفر پرماجرای یک توریست آمریکایی است که ازسوی پلیس بین‌الملل تحت تعقیب است و به همین علت در پوشش یک گردشگر از جایی به جای دیگر تغییر موقعیت می‌دهد، تا اینکه پس از آشنایی با یک پلیس زن امکان گریز را از دست می‌دهد.

فیلم "سخنرانی پادشاه" که در چند جایزه‌ آکادمی اسکار امسال را از آن خود کرد، از رتبه‌ چهارم به هفتم جدول فروش جهانی فیلم‌های سینمایی نزول کرد.

این فیلم که از 26 فوریه (7 اسفندماه) در ژاپن اکران شده، فروشی 6 میلیونی در این کشور و 200 میلیونی در گیشه‌های بین‌المللی داشته است."سخنرانی پادشاه" علاوه ‌بر اسکار بهترین فیلم، جایزه بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلم‌نامه اصلی جوایز اسکار را گرفت و در جوایز بافتا انگلیس 7 جایزه اصلی را به‌دست آورد.

 

به گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم "وقایع نگاری نارنیا:سفر کشتی سپیده پیما" با اکران در 548 سینما به فروش 1.49 میلیون دلاری رسید. خط اصلی قصه قسمت سوم فیلم درباره "ادموند لوسی" و پسر عموی آنها "اوستاس" است که دوباره خودشان را در درون دنیای کهن نارنیا پیدا می‌کنند.

در قسمت جدید "نارنیا" آنها سوار بر یک کشتی راهی سفری هیجان‌انگیز می‌شوند، این سفر آنها را به دورترین و آخرین نقطه کره زمین می‌رساند. در طول سفر، ‌شخصیت‌های اصلی قصه با سپاه شاهزاده "کاسپین" همراه می‌شوند و با پیوستن گروه تازه‌ای از سلحشوران به آنان، نبرد با نیروی دشمن آغاز می‌شود.

همچنین فیلم گقوی سیاه" با بازی گناتالی پورتمن"  برنده جایزه‌ بهترین بازیگر زن از آکادمی اسکار با اکران در 3977 پرده‌ سینما، به فروشی 10.3 میلیون دلاری رسید و در رتبه‌ چهارم این جدول قرار گرفت.

 

کد خبر 130458

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز