همشهری آنلاین: روزنامه گاردین در فهرستی که با نظرسنجی از منتقدین و اهالی سینما تنظیم کرده است، قدرتمندترین لحظه‌های تاریخ سینما را انتخاب کرد.

سینمای جهان

 به گزارش ایسنا،در رتبه اول این فهرست، سکانس پایانی فیلم "ای.تی" محصول 1982 به کارگردانی استیون اسپیلبرگ دیده می‌شود که در آنجا موجود فضایی با خداحافظی از دوستان‌اش، با سفینه به‌سوی خانه‌اش برمی‌گردد.

این فیلم که در زمان اکران پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شد و هم‌اکنون یکی از موفق‌ترین آثار اسپیلبرگ در زمینه تجاری محسوب می‌شود، موفق به کسب چهار جایزه اسکار شد و در جوایز گلدن گلوب بهترین فیلم سال انتخاب شد.

"ای.تی" اگرچه درباره دنیای کودکان و افسانه‌های تخیلی و فضایی بود، اما توجه مخاطبین بزرگسالان را نیز به خود جلب کرد. این فیلم جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز دیوید دوناتلو ایتالیا را در سال ‌1983 کسب کرد.

به گزارش روزنامه گاردین، رتبه دوم متعلق به فیلم "داستان اسباب بازی" است که سکانسی که در آن اسباب‌بازی‌ها دست‌هایشان را بالا می‌گیرند و آینده‌شان را می‌بینند مورد توجه قرار گرفته است.

"داستان اسباب‌بازی3" که برنده جایزه بهترین انیمیشن اسکار 2011 است، پرفروش‌ترین فیلم سینمای جهان در سال گذشته میلادی بود.

این فیلم سه‌بعدی که پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای جهان نام گرفته است، محصول کمپانی دیسنی است که به کارگردانی "لی اونکریچ" ساخته شده است.

در رتبه‌های بعدی فهرست گاردین فیلم‌های سرشناس سینما چون "راکی"، "بامبی"، "بوچ کسیدی و ساندنس کید"، "جادوگر اوز" و"معجزه در میلان" به چشم می‌خورند.

 

کد خبر 130029

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز