یکشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نظام رای‌گیری مراسم اسکار الکترونیک شد.

اسکار

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، هر سال برگه‌های نهایی نظرسنجی اوایل فوریه به اعضای آکادمی پست می شد، اما امسال برگزارکنندگان اسکار نظام رای‌گیری الکترونیکی را جایگزین رای‌گیری پستی خواهند کرد.

در نامه‌ای که هفته گذشته به اعضای رای دهنده فرستاده شده، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اعلام کرده است که نظام الکترونیک در سال جاری راه اندازی می شود.

در این نامه از اعضای رای دهنده خواسته شده است که آدرس ایمیل خود را ارائه دهند.

اگر نظام رای گیری پستی از میان برداشته شود، مراسم اسکار ممکن است از این پس، زودتر از تاریخ همیشگی برگزار شود.

زودتر برگزار شدن مراسم اسکار، به معنی کوتاه شدن فصل جوایز سینمایی آمریکا خواهد بود که از مراسم جوایز گلدن گلوب در اوایل ژانویه شروع می شود و به مراسم جوایز اسکار، در اواخر فوریه یا اوایل مارس منتهی می‌شود.

تاریخ مراسم جوایز اسکار سال بعد، 26 فوریه اعلام شده است و به همین دلیل، هر تغییرعمده ای درتاریخ برگزاری جوایز، پیش از سال 2013 اعمال نخواهد شد.

در نظام فعلی، برگه های رای نامزدها به حدود 6000 عضو در روز 27 دسامبر پست خواهد شد.

برگه های نهایی روز اول فوریه 2012 فرستاده خواهد شد و برگه های پر شده برای شمارش، باید ظرف سه هفته به دست برگزارکنندگان برسد؛ در غیر این صورت، رای آنها شمارش نخواهد شد.

در ساال 2004حدود 250 عضو رای دهنده مقیم بریتانیا موفق نشدند رای خود را تا موعد مقرر برسانند چون رای آنها در پست گم شده بود.

هشتاد و چهارمین دوره جوایز آکادمی اسکار روز 26 فوریه سال آینده میلادی برگزار خواهد شد.

"تام شراک"، رییس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا چندی پیش اعلام کرد، هشتاد و چهارمین دوره جوایز آکادمی اسکار روز 26 فوریه (6 اسفند) برگزار خواهد شد.

کد خبر 136352

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز