گروه اجتماعی: جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح امکان ادامه تحصیل سربازان در دانشگاه جامع علمی کاربردی را تکذیب کرد.

به گزارش مهر، سردار موسی کمالی در واکنش به خبر مربوط به نحوه ادامه تحصیل سربازان وظیفه همزمان با انجام خدمت سربازی که از سوی مسئولان دانشگاه علمی کاربردی اعلام شده گفت: براساس مقررات خدمت وظیفه عمومی، مشمولان وظیفه غیر‌غایب پیش از انجام خدمت سربازی مجاز به ادامه تحصیل تا مقطع دکتری هستند.

وی با بیان اینکه ادامه تحصیل همزمان با انجام خدمت سربازی امکان‌پذیر نیست، اظهار کرد: تنها 10 درصد از مشمولین گروه پزشکی و دامپزشکی بنا به تقاضای وزیر بهداشت و دانشگاه آزاد و موافقت ستاد کل نیروهای مسلح می‌توانند با کسب تخصص ادامه تحصیل دهند. سردار کمالی افزود: همچنین بخشی از آموزش‌های عمومی و تخصصی نیروهای مسلح با همکاری بعضی از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه علمی کاربردی به‌صورت واحدهای درسی یا پودمانی تعریف شده و سربازان در اوقات فراغت خود در مراکز آموزشی نیروهای مسلح، آن واحدها یا پودمان‌های درسی را طی کنند.وی گفت: بنابراین آموزش‌های ضمن خدمت سربازی با ادامه تحصیل همزمان با انجام خدمت سربازی متفاوت بوده و خبر مورد اشاره اصلاح می‌شود. گفتنی است ثبت نام از سربازان برای ادامه تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی از دیروز آغاز شده‌است.

کد خبر 130314

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز