سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

گروه اجتماعی: رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره آخرین وضعیت قانون جدید وظیفه عمومی اعلام کرد:

قانون جدید هنوز در شورای نگهبان بلاتکلیف مانده است اما درصورت تصویب و با طی مسیر خود و درصورت ابلاغ هرگونه تغییراتی که این قانون با قانون فعلی دارد، اطلاع‌رسانی خواهد شد چون بعضی از موارد ذکر شده در قانون جدید موارد قانونی فعلی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

سردار سیدحمید صدرالسادات در نشستی با خبرنگاران از ایجاد تسهیلات در ارائه خدمات به متقاضیان خبر داد و در این‌باره گفت: در تسهیلات ایجادشده خدمات به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود که براساس آن افراد با مراجعه به پلیس +10 موضوعات خود را پیگیری می‌کنند.

وی در رابطه با صدور کارت پایان خدمت و معافیت هوشمند هم گفت: با هماهنگی ستادکل نیروهای مسلح باید کارت‌های پایان خدمت به‌صورت هوشمند صادر شود که در حال حاضر از اوایل امسال کارت‌های معافیت به‌صورت هوشمند صادر می‌شود و بناست از اوایل سال آینده اعلام شود کسانی که کارت‌ پایان خدمت گرفته‌اند برای تعویض این کارت‌ها با کارت‌های هوشمند پایان‌خدمت مراجعه کنند.

صدرالسادات درباره سفرهای زیارتی و... نیز اظهار کرد: در سفرهای زیارتی اخذ یک چک حذف شده و ارائه تعهدنامه محضری جایگزین شده است و میزان وجه سفرهای نیمه‌علمی از 150 میلیون ریال به 80 میلیون ریال رسیده است. این در حالی است که ودیعه سفرهای زیارتی حج تمتع، عمره و عتبات عالیات 500 هزار تومان وجه نقد و ارائه تعهدنامه به مبلغ 50 میلیون ریال که از سوی دفاتر اسناد تایید شده باشد، است.

وی اضافه کرد: ودیعه سفر زیارتی سوریه مبلغ 15 میلیون تومان وجه نقد یا ضمانت‌نامه بانکی است. رئیس سازمان وظیفه عمومی ادامه داد: ودیعه سفرهای علمی که شامل ارائه مقاله در کنفرانس‌های بین‌المللی و فرصت‌های مطالعاتی برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است نیز مبلغ 5 میلیون تومان وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره ودیعه مورد نظر برای سفرهای نیمه‌علمی که شامل شرکت در آزمون‌های زبان، شرکت یا بازدید از نمایشگاه‌ها، شرکت در کارگاه‌های آموزشی حداکثر یک‌ماهه، ثبت یا نمایش اختراعات و سفرهای مرتبط با رشته‌های تحصیلی خاص (مانند دانشجویان رشته هنر برای بازدید از آثار معماری و هنری) است، نیز گفت: ودیعه مورد نظر در این رابطه 8 میلیون تومان وجه نقد یا ضمانت‌نامه بانکی است. این در حالی است که ودیعه سایر سفرها بنا به ضرورت مبلغ 15 میلیون تومان وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی است.

کد خبر 127746

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز