همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سخنانی در حرم مطهر امام خمینی گفت: بدون آگاهی مردم نمی‌شود کاری کرد.

هاشمی رفسنجانی حسن خمینی

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران ، صبح پنجشنبه (19 اسنفد) جمعی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره)، در معیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس پیشین این مجلس و حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی یادگار گرامی امام، ضمن نثار تاج گل به پیشگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی تجدید میثاق کردند.

در این مراسم، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سخنانی، با تاکید بر آگاهی مردم گفت: امام از ابتدای مبارزه تاکید داشتند که همت اساسی باید این باشد که مردم آگاه شوند. بدون آگاهی مردم نمی شود کاری کرد. جنایت بزرگ استعمار این است که مردم را در جهل نگه داشته است. استعمارگران اگر اطلاعاتی هم به مردم داده اند، ‌انحرافی بوده است. من در بدترین شرایط، کشف الاسرار را نوشتم و نام کتاب را آگاهانه انتخاب کردم تا مردم بدانند که آگاهی امر مهمی است.

رئیس سابق مجلس خبرگان رهبری افزود: من امروز می توان به مرجع عظیم الشان خودمان بگویم که ملت اسلام بیش از هر زمان دیگری آگاه شده اند. شاید ما نتوانستیم این آگاهی را ایجاد کنیم اما ابزارهای جدید اطلاع رسانی این کار را انجام داده است .

وی با اشاره به تحولات جاری در خاورمیانه، گفت: هوشیاری ملت اسلام در اعمال و شجاعت و رفتارشان، بی سابقه است این مساله در عصر جدید و در تاریخ معاصر کشورهای اسلامی، پدیده ای نو و مبارک است.

هاشمی رفسنحانی اظهار داشت: بیداری مردم ممکن است مثل لیبی گران تمام شود اما بالاخره به نتیجه می‌رسد. علاوه بر کشوری مثل لیبی، این اتفاقان ممکن است جای دیگر هم روی دهد. همانطور که در 15 خرداد اتفاق افتاد رژیم فکر می کرد با برخورد تند می تواند مردم را عقب براند اما امام خمینی و شاگردان ایشان با حضور در اقصی نقاط ایران،‌ مردم را آگاه کردند و نتیجه این آگاهی، پیروزی انقلاب بود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این مشعل آزادیخواهی امام (ره) است که باعث بیداری ملت‌های می‌شود، گفت: خانواده امام و از جمله حاج سید احمد آقا برای این نظام خیلی زحمت کشیده‌اند. ایشان وقتی به سنی رسید که می‌توانست در خدمت انقلاب باشد نقش بسیار ارزشمند، موثر و مهمی در دوران مبارزه ایفا کردند. در نجف مشاوری مطمئن برای امام بودند و سرپناه طلبه‌هایی که در لبنان و عراق حضور داشتند، بود.

وی افزود: بعد از اینکه انقلاب پیروز شد و امام به ایران برگشتند،‌ سیداحمد آقا،‌ دفتر امام را به بهترین نحو اداره کردند. از جمله کارهای بسیاری مهمی که انجام دادند بنیانگذاری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی بود که اگر این موسسه نبود خیلی چیزها عوض می شد و خیلی‌ها در متون دست می بردند.

هاشمی اظهار داشت: سخنان هیچکس مثل فرمایشات امام گردآوری و تنظیم نشده است بطوری که حتی کلمه‌ای جابجا نشود. حتی درباره امام صادق نیز چنین اتفاقی نیافتاده است. میراث امام، سرمایه بزرگ تاریخی است امیدوارم راه امام را ادامه دهیم. آنچه این روزها شاهد هستیم این است که اهداف امام روشن‌تر خواهد شد.

هاشمی رفسنحانی در پایان به درگذشت دکتر بروجردی اشاره کرد و گفت: به بیت عزیز امام بویژه برادر عزیزمان حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید حسن خمینی مصیبت رحلت داماد امام خمینی را تسلیت می گوییم.

گفتنی است در این مراسم که اعضای مجلس خبرگان حضور داشتند، آیت‌الله هاشمی رفسجانی و حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، پس از قرائت فاتحه بر سر مزار مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی یادگار امام،‌ مرحوم آیت‌الله سلطانی طباطبایی،مرحوم آیت الله توسلی، مرحوم دکتر بروجردی و همسر مکرمه امام خمینی‌ برای ادای احترام به شهدای هفتاد و دو تن، عازم بهشت زهرا شدند.

کد خبر 130180
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز