همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه علم و آگاهی در اسلام جایگاه والایی دارد، گفت: جامعه‌ای که ارزش انسان‌های عالم و آگاه خود را نداند نمی‌توان آینده خوبی را برایش تصور کرد.

به گزارش مهر، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از بازنشستگان آموزش و پرورش  با اشاره به ارزش علم و آگاهی در اسلام گفت: معلم بُعد انسانی و فطرت خدادادی انسان را تقویت می‌کند و فعالیت در بخش آموزش و پرورش افتخار بزرگی است که مایه مباهات است.

 وی تأکید کرد: معلمان حق بزرگی بر روند توسعه و تکامل جامعه دارند و باید تلاش کرد تا آنها در رفاه و آسایش نسبی بتوانند به وظایف خود عمل و جامعه را به سوی سعادت هدایت کنند.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: عمده ارزش پیامبران این بود که برای جامعه بشری دانش، تربیت و اخلاق را به همراه آوردند و تلاش کردند جهل و گمراهی را از جوامع دور کنند.

 وی همچنین با اشاره به تاریخ اسلام و خدمات حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین حضرت علی(ع) تأکید کرد: مردم آن دوران توصیه پیامبر مبنی بر گرانبها بودن قرآن و اهل بیت را فراموش و آن مصائب را ایجاد کردند که تأثیرات آن تا به امروز قابل مشاهده است.

 هاشمی رفسنجانی افزود: جامعه‌ای که ارزش انسان‌های عالم و آگاه خود را نداند آینده خوبی را برایش نمی‌توان تصور کرد.

 در ابتدای این دیدار مهرانگیز جعفری از بازنشستگان آموزش و پرورش و همچنین سرپرست سازمان فرهنگی هنری حزب اسلامی کار سخنانی را در خصوص این قشر از جامعه بیان کرد. همچنین در این مراسم وحید حیدری نیز شعری را در مدح حضرت فاطمه (س) قرائت کرد.

کد خبر 134610
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز