همشهری آنلاین: در جلسه دیروز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی سیاست‌های کلی نظام پیرامون روابط خارجی در دستور کار قرار گرفت .

در کلیات این سیاست‌ها آمده است:

موضوع اولویت و تقدم‌های همکاری (روابط خارجی) یکی از موضوعات سه‌گانه در حوزه سیاست خارجی می‌باشد که در فروردین ماه سال 1377 توسط رهبری معظم انقلاب جهت تدوین سیاست‌های کلی معطوف به آن، به مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده است.

این موضوع از سال 83 در دستور کار کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت و طی بیش از 200 جلسه و 4000 نفر ساعت کار کارشناسی با حضور نخبگان دانشگاهی، نهادها و وزارتخانه‌های ذی‌ربط و سایر کارشناسان مستقل، سیاست‌های پیشنهادی مربوط به آن در سال 1386 تهیه و متعاقباً جهت روزآمد نمودن آنها، مورد بازنگری قرار گرفت و به رؤیت 20 نفر از متخصصین امور بین‌المللی و سیاست خارجی نیز رسید و در نهایت پس از جرح و تعدیل‌های لازم به کمیسیون اصلی سیاسی، دفاعی و امنیتی ارائه شد.

براساس سند چشم‌انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران، ایران کشوری است توسعه‌یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی، الهام‌بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین‌الملل دارای تعامل سازنده و مؤثر با جهان براساس اصول عزت، حکمت و مصلحت است.

در ادامه گزارش کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع در خصوص سیاست‌های کلی روابط خارجی به صورت مصوّر به اطلاع اعضا رسید و اعضا نظرات و دیدگاه‌های خود را در‌خصوص سیاست‌های پیشنهادی را به صورت مبسوط ابراز داشتند و در مورد کلیات آن رأی‌گیری شد که اکثریت اعضا کلیات این سیاست‌ها را به تصویب رساندند.

انتقادهاشمی رفسنجانی از مدیریت ورزش کشور

در ابتدای این جلسه، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تبریک پیروزی درخشان جهانی تیم ملی وزنه‌برداری ایران گفت: علی‌رغم تلاطم و بی‌وزنی در مدیریت ورزشی، موفقیت‌های جهانی تیم‌های ورزشی کشورمان موجب نشاط و شادابی جامعه به ویژه جوانان و ورزشکاران می‌شود وامیدواریم با رفع مشکلات مدیریتی در این بخش، شاهد موفقیت‌های بیشتر در همه رشته‌های ورزشی و توسعه ورزش همگانی در کشور باشیم.

همچنین مقرر شد ادامه بررسی موضوع اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در مورد لایحه ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد به دلیل آماده نبودن گزارش کمیسیون مربوطه در مجمع در جلسات آتی پیگیری شود.

 

کد خبر 139921
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز