گروه شهری: بعد از چند بار نشست زمین در حوالی سی‌وسه پل اصفهان به‌دلیل حفر تونل مترو، این‌بار، حادثه در فاصله 15 متری سی‌وسه‌پل رخ داد.

سی وسه پل

 اگرچه مسئولان شهری فوران آب و خاک را در نزدیکی سی‌وسه‌پل مربوط به عملیات حفاری تونل مترو نمی‌دانند و معتقدند این فوران ناشی از مشکلات شبکه فاضلاب است، اما مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نسبت به آسیب جدی سی‌وسه‌پل در صورت ادامه عملیات حفاری هشدار داده‌اند.

الان هم کسی دیگر به سخنان مسئولان مترو مبنی بر بی‌خطر بودن فعالیت دستگاه حفار اتوماتیک (TBM) توجه نمی‌کند و مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان حکم توقف فعالیت قطار شهری اصفهان را گرفته‌اند.

اسفندیار حیدری‌پور، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان در این باره گفت: در پی شکایت سازمان میراث فرهنگی از قطار شهری پیرو نشست زمین در بلوار آیینه‌خانه‌ حکم توقف فعالیت قطار شهری گرفته شده و در چند روز آینده، با حضور مسئولان سازمان مرکزی میراث فرهنگی و گردشگری، بازدیدی از مترو برای تعیین تکلیف انجام خواهد شد. وی همچنین از انتظار برای نتایج مطالعات دانشگاه علم و صنعت درباره میزان خسارت وارد شده به سی‌وسه‌پل خبر داد. او ادامه داد: کارشناسان و مهندسان دانشگاه علم و صنعت روز جمعه از سی‌وسه‌پل و نشست‌های ایجادشده دیدن کردند و اکنون در حال بررسی وضعیت هستند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت دستگاه حفار اتوماتیک در محدوده سی‌وسه‌پل به پایان رسیده است، اظهار کرد: خوشبختانه براساس مطالعات انجام‌شده درباره 2 بار نشست زمین که در محدوده این پل تاریخی اتفاق افتاد، آسیبی به پل وارد نشده چون این نشست‌ها در عرصه خیابان اتفاق افتاده است. از طرفی عبدالجواد زعفرانی، مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان چندی پیش عمق نشست زمین را نزدیک به یک تا 2 متر اعلام کرده و گفته بود: این نشست در عملیات حفاری تونل مترو مشکلی ایجاد نکرده است. عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس شورای شهر اصفهان هم پیش‌تر درباره نشست اول در اطراف پل به مهر گفته بود: این فرورفتگی نباید باعث ایجاد نگرانی درباره استحکام بنای تاریخی سی‌وسه‌پل شود؛ چراکه با این پل فاصله زیادی دارد.

کد خبر 129984

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز