مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: تاثیرات مخرب مترو در فاصله سه متری پل تاریخی سی و سه پل اصفهان باعث فرونشستن زمین، ایجاد اختلال در تردد وسایل نقلیه و نگرانی مردم ناشی از فوران رسوبات از داخل شکاف ایجاد شده در نزدیکی پل شد.

سی و سه پل نشست زمین مترو

به گزارش مهر در قسمت رمپ جنوبی و مدخل ورودی سی و سه پل که تنها سه متر با این پل تاریخی فاصله دارد بار دیگر زمین در اثر فعالیت کارگاههای تونل قطار شهری نشست کرد.

 این بار فاجعه نشست زمین در محلی نزدیکر به پل اتفاق افتاد و موجب شد که مسئولان آتش نشانی در این محل حضور پیدا کرده و دور تا دور محل نشست زمین را مسدود کنند.

 مجدالدین رحیمی، عضو شورای بین‌المللی بناها و محوطه ها (ایکوموس) با بیان اینکه این اتفاق ناگهانی موجب نگرانی مردم در حال تردد شده است به خبرنگار مهر گفت:  اکنون ورقه‌های فلزی در اطراف زمین نشست کرده کار گذاشته شده است تا تردد در فاصله‌ای کمی از این بخش زمین ادامه یابد.

 رحیمی احتمال داد که چنین اتفاق مشابهی در داخل تونل مترو و زیر بنای تاریخی سی و سه پل نیز رخ داده باشد.

 چندی پیش پس از فرو نشستن‌های پی در پی زمینهای اطراف سی و سه پل، عباس حاج رسولی‌ها رئیس شورای شهر اصفهان در اظهار نظری درباره نگرانی‌های ایجاد شده در اثر فعالیت قطار شهری اصفهان گفته بود: این فرو رفتگی نباید باعث ایجاد نگرانی درباره استحکام بنای پل تاریخی سی و سه پل شود چرا که با این پل فاصله زیادی دارد.

کد خبر 129872
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز