به‌دنبال انتشار خبری با عنوان «خطر همچنان سی‌وسه‌پل را تهدید می‌کند»، در شماره پنجشنبه روزنامه همشهری، توضیحاتی از سوی سازمان قطار شهری اصفهان و همچنین مجری ارشد خط 3 مترو تهران-که به‌عنوان کارشناس توضیحاتی درمورد دستگاه حفر تونل ارائه کرده بود - به روزنامه ارسال شد.

در توضیح سازمان قطار شهری اصفهان آمده است: مسیر حفاری تونل مترو در مجاورت سی‌وسه‌پل براساس مطالعات مهندسین مشاور میراث فرهنگی استان و با رعایت فاصله مجاز اجرا شده و تونل در نزدیک‌ترین نقطه با پل 40 متر فاصله دارد (حداقل فاصله مجاز) و همچنین انحراف به‌وجود آمده در جنوب سی‌وسه‌پل (ابتدای خیابان چهارباغ بالا) هیچ ارتباطی با پایه‌های این پل ندارد؛ همچنان که نظر کارشناس نقشه‌برداری میراث فرهنگی استان مؤید همین نکته است.

ضمنا مهندسین مشاور طرح مشغول طراحی روش اجرای اصلاح انحراف با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا هستند؛ به‌نحوی که با مطمئن‌ترین روش نسبت به اصلاح انحراف اقدام شود.

محمد مجد اردکانی، مجری ارشد خط 3 متروی تهران نیز در تکمیل گفته‌های پیشین خود گفت: درخصوص دستگاه حفار متروی اصفهان، متوقف شده در فاصله حدود 3/71 متری از سی‌وسه‌پل از اینجانب به‌عنوان یکی از مدیران باسابقه متروی تهران نظرخواهی شده که در فرازی از اظهارات به نقل از اینجانب آمده است: «... این کار نیازمند حفر گودالی بزرگ است که اگر در نزدیکی هر بنایی باشد برای آن بسیار خطرساز خواهد بود.»

باتوجه به اینکه یکی از گزینه‌های حل چنین مشکلی، احداث شفتی (گودال) برای ایجاد امکان اصلاح مسیر دستگاه حفار است، حفر چنین شفتی در کنار هر بنایی ازجمله یک خانه معمولی مسکونی نیازمند رعایت اصول فنی و مهندسی لازم به‌منظور حفاظت گود و جلوگیری از ورود هرگونه خسارت به ساختمان‌های مجاور است. بر همین اساس این راه‌حل در این نقطه نیز با احتراز از بروز هرگونه خطرات احتمالی آتی امکان‌پذیر است؛ اما با رعایت دقیق موازین فنی و مهندسی احداث شفت مورد نیاز.

خطر همچنان سی‌و‌سه پل را تهدید می‌کند

کد خبر 99030

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز