دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

توکیو: ژاپنی‌ها نسل جدیدی از قطارهای سریع‌السیر خود را رونمایی کردند که علاوه بر سرعت بالا بسیار مجلل هستند.

قطار سریع السیر

این قطار که از نسل قطارهای «گلوله» ژاپن است می‌تواند با سرعت 300 کیلومتر در ساعت حرکت کند. این قطار جدید که فالکن نام گرفته است می‌تواند مسافت بین شهرهای توکیو و شین آئوموری را 2 بار در روز طی کند که به ویژه برای بازرگانان و گردشگران بسیار مناسب خواهد بود. طراحان این قطار علاوه بر این امکانات ویژه‌‌ای برای این قطار در نظر گرفته‌اند و کوپه‌های درجه یک آن هر کدام دارای مهماندار اختصاصی هستند. ژاپنی‌ها البته به این قطار قانع نیستند و اعلام کرده‌اند که در سال آینده قطارهای سری E-5 کار خود را آغاز خواهند. کرد. این قطارها قرار است با سرعت بیش از 321‌کیلومتر در ساعت به سریع‌ترین قطار ریلی ژاپن تبدیل شود.

بازگشت واحد پولی قدیمی

مادرید: در حالی که مدت‌هاست مردم اسپانیا با واحد پول اتحادیه اروپا(یورو) سر و کار دارند اهالی شهر کوچکی در این کشور تصمیم گرفته‌اند با پول‌های قدیمی تجارت کنند. قضیه از این قرار است که مغازه‌داران شهر موگاردوس در شمال اسپانیا اعلام کرده‌اند که علاوه بر یورو پول‌های قدیمی این کشور با واحد پزوتا را هم قبول خواهند کرد و از مردم خواسته‌اند پول‌های قدیمی خود را برای خرید وارد بازار کنند. تجار شهر عقیده دارند که این اقدام در شرایط بد اقتصادی باعث رونق بازار خواهد شد. 9‌سال است که واحد پول پزوتا به طور رسمی از اقتصاد اسپانیا حذف شده اما این کشور اکنون درگیرمشکلات اقتصادی شدید است. برخی اعتقاد دارند که این مسئله یک انتقاد عملی از سوی مردمی است که سیاست‌های اقتصادی اتحادیه اروپا را نادرست می‌دانند.

جذب گردشگر با موزه مو

آنکارا: موزه‌‌ای عجیب در ترکیه مدتی است که توانسته است نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کند. بر خلاف انتظاری که از موزه‌های مرسوم می‌رود در این موزه تنها چیزی که برای تماشا گذاشته شده است موی افراد مختلف است. دیوارها و سقف این موزه که در منطقه کاپادوسیای ترکیه قرار دارد با دسته موهای بیش از 16‌هزار نفر پوشیده شده است و روزانه هزاران گردشگر به دیدن این موها می‌روند. در کنار هر کدام از دسته‌ موها یادداشتی وجود دارد که اهدا کننده مو نوشته است. بازدید‌کنندگان علاوه بر بازدید از این موزه خودشان هم می‌توانند به تاریخ بپیوندند و موهای خود را به همراه یک یادداشت کوتاه به مسئولان هدیه کنند. گردشگران علاوه بر این در کاپادوسیا می‌توانند در غارهای تاریخی اقامت کنند.

شنا در استادیوم فوتبال

برازیلیا: فیلم‌های شنا کردن تماشاگران فوتبال در استادیومی در برزیل این روزها حسابی باعث جلب توجه مردم جهان شده است. قضیه از این قرار است که در جریان یک بازی فوتبال در سائوپائولو گروهی از تماشاگران که از جریان بازی خسته شده بودند به بخش آب گرفته استادیوم می‌روند و بعد از شیرجه‌زدن، شروع به شنا می‌کنند. گفته می‌شود در حالی که بازیکنان تیم‌های فوتبال سائوپائولو و پالمیراس مشغول رقابت بودند به تدریج تعداد شناگران بیشتر و بیشتر ‌شده است. باران شدید در این شهر باعث شده بود که آب بخشی از جایگاه تماشاگران این استادیوم 80‌هزاری نفری را پر کند. داور بازی هم مجبور شد وقت استراحت دو نیمه را برای مهیا شدن مجدد شرایط بازی یک ساعت افزایش دهد.

کد خبر 129914

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز