سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۸
۰ نفر

برلین: آلمانی‌ها با برگزار کردن جشنواره صدا کردن آهو در تلا ش هستند نماینده خود را برای شرکت در مسابقات جهانی این رشته انتخاب کنند!

جشنواره صداکردن آهو

  9 نفر از کسانی که درصدا کردن آهوهای کوهی تبحر خاصی دارند در این جشنواره در شهر دورتموند شرکت کرده‌اند. این افراد هر کدام وسیله دست ساز خود را دارند که با به‌صدا درآوردن آن برای نزدیک شدن آهوها تلاش می‌کنند. برنده این رقابت کسی است که با تولید کردن صدایی خاص بتواند آهوها را به نزدیک‌ترین فاصله ممکن بیاورد. برای نخستین بار در این جشنواره سنتی یک زن هم شرکت داشته است و بسیاری امیدوارند این مسئله باعث استقبال بیشتر خانم‌ها از این رقابت‌ها شود. قرار است فرد برگزیده این جشنواره به رقابت‌های جهانی صدا کردن آهو در اسلوونی اعزام شود.

نمایش گران قیمت‌ترین تابلوی نقاشی

لندن: گران‌قیمت‌ترین تابلوی نقاشی جهان که تاکنون در یک حراجی به فروش رفته است برای نخستین بار به نمایش عمومی درآمد. این تابلوی نقاشی که در سال 1932‌توسط پابلو پیکاسو،نقاش مشهور اسپانیایی کشیده شده است سال گذشته در یک حراجی در نیویورک به قیمت 106/5 میلیون دلار به فروش رسید و خیلی‌ها مشتاق دیدن آن از نزدیک بودند. گفته می‌شود مسئولان موزه‌ای در لندن توانسته‌اند برای نمایش عمومی این تابلو آن را از صاحب آن قرض بگیرند. نام صاحب این تابلو تاکنون فاش نشده است و اکنون نگرانی‌های فراوانی درباره تدابیر امنیتی در نظر گرفته شده برای حفاظت از این تابلو وجود دارد. نیروهای پلیس هشدار داده‌اند که باید از این اثر مراقبت ویژه‌ای صورت بگیرد.

اتاق خواب ویژه برای بچه 6 ساله

مینه‌سوتا: یک پدر خوش ذوق در آمریکا برای خوشحال کردن پسر 6 ساله‌اش اتاق خوابی مانند کشتی دزدان دریایی ساخته است! پسر این مرد علاقه شدیدی به فیلم دزدان دریایی کارائیب داشته و به همین خاطر در جشن تولدش این اتاق ویژه را هدیه گرفته است. این بچه برای رفتن به کشتی خود باید از یک پل طنابی استفاده کند که او را از جلوی در اتاق به داخل آن هدایت می‌کند. علاوه بر این، کف این کشتی معلق در هوا یک طناب در نظر گرفته شده است که بچه این مرد مانند ملوان‌های دریایی می‌تواند به وسیله آن خودش را به آشپزخانه در طبقه پایین برساند. این پسر حسابی از داشتن این اتاق رویایی خوشحال است اما خانواده وی فعلا باید هر روز پذیرای دهها نفر از دوستان او باشند.

سفر به دور دنیا با زیر دریایی

کی‌یف: یک مرد اوکراینی قصد دارد با یک زیردریایی سفر به دور دنیا را آغاز کند. فدور کنیوخوف، اکنون در حال آماده کردن مقدمات سفر خود است که احتمالا در سال آینده میلادی آغاز خواهد شد. این مرد اوکراینی قصد دارد برای سفر خود از یک زیردریایی غیر نظامی به نام «نورث‌2» که در شوروی سابق ساخته شده است استفاده کند. آقای کنیوخوف می‌گوید از بچگی با خواندن کتاب‌های ژول ورن به ویژه داستان «هزار فرسنگ زیر دریا» رویای انجام این سفر را داشته و اکنون به تحقق آن بسیار نزدیک شده است. وی برای انجام این سفر آموزش‌های مختلفی دیده است. این مرد اوکراینی همچنین به‌خاطر 14 بار طی کردن اقیانوس اطلس تجربه کافی برای انجام این سفر را پیدا کرده است.

کد خبر 129999

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز