جمعه ۱۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

در جریان یکی از وحشیانه‌ترین تیراندازی‌های مدرسه‌ای در برزیل، مرد جوان بعد از ورود به مدرسه سابقش، دانش‌آموزان را به گلوله بست.

ولینگتون دی اولیوریا

در این حادثه حداقل 12دانش‌آموز کشته شدند و 12دانش‌آموز دیگر نیز در بیمارستان بستری شده‌اند که حال 4نفر از آنها وخیم گزارش شده است.به گزارش سی‌ان‌ان، روز پنجشنبه درحالی‌که دانش‌آموزان مدرسه « تاسو دا سیلوریا» در منطقه ریلنگو در شمال ریودوژانیرو - پایتخت برزیل - در انتظار آغاز کلاس‌ها بودند ناگهان صدای شلیک گلوله در ساختمان مدرسه پیچید.

زمان زیادی نگذشت که دانش‌آموزان نوجوان و مسئولان مدرسه، وحشت‌زده متوجه شدند که مرد جوانی درحالی‌که 2اسلحه در دست دارد، دانش‌آموزان را هدف گلوله قرار می‌دهد. دانش‌آموزان با اطلاع از این موضوع، وحشت‌زده و هراسان از اتاقی به اتاق دیگر می‌دویدند تا از مرگ بگریزند. صدای شلیک گلوله‌ها هنگامی که مرد جوان به طبقه دوم رسید بیشتر به گوش می‌رسید، تیرانداز به‌صورت رگبار و بدون هدف به سوی دانش‌آموزان و مسئولان مدرسه شلیک می‌کرد اما درحالی‌که سایه مرگ روی سر همه دانش‌آموزان مدرسه پهن شده بود ناگهان صدای شلیک گلوله‌ها قطع شد، زمان زیادی طول نکشید که بچه‌ها متوجه شدند تیرانداز هدف گلوله پلیس قرار گرفته و سپس خودکشی کرده است.

دانش‌آموز سابق

پلیس برزیل، مرد تیرانداز را به نام ولینگتون دی اولیوریا 23 ساله شناسایی کرده است، او دانش‌آموز سابق همان مدرسه بوده و هنگام ورود به مدرسه، به مسئولان گفته است که قصد دارد در جمع دانش‌آموزان سخنرانی کند. به گزارش سی‌ان‌ان، جوان تبهکار پس از ورود به مدرسه، ناگهان 2اسلحه شات‌گان خود را در دست گرفته و اقدام به شلیک به سوی دانش‌آموزان و مسئولان مدرسه کرده است.

پلیس فداکار

به گزارش سی‌ان‌ان، درصورتی که یکی از افسران پلیس برزیل به نام مارسیو‌الکساندر آلوز 38ساله مرد جوان را هدف قرار نداده بود، تعداد قربانیان این حادثه که تا روز جمعه، 12کشته و 12 مجروح اعلام شده است، باز هم به‌شدت افزایش می‌یافت.براساس گفته شاهدان، این افسر پلیس بعد از آنکه هنگام عبور از محل، صدای فریادهای کودکان وحشتزده را می‌شنود وارد مدرسه شده و وقتی متوجه تیراندازی می‌شود به سرعت از پله‌های مدرسه بالا رفته و به طبقه دوم، یعنی جایی که مرد جوان در آنجا دست به جنایت می‌زد رفت و وی را هدف قرار داد، جوان تیرانداز بعد از آنکه بر اثر اصابت گلوله به زمین افتاد اقدام به‌خودکشی کرد.

پلیس فداکار بعد از این حادثه به خبرنگاران گفت: دیدن اجساد کودکانی که هدف قرار گرفته بودند بدترین و وحشتناک‌ترین صحنه‌ای است که در زندگی‌ام دیده‌ام و مطمئنا هیچگاه از ذهنم پاک نخواهد شد، من خودم هم فرزندی در این سن و سال دارم.

3روز عزای عمومی

با اعلام خبر این قتل عام وحشتناک، رئیس‌جمهور برزیل 3روز عزای عمومی اعلام کرد و در پیامی گفت که او از شنیدن این حادثه شوکه شده است، چرا که اینچنین حادثه‌ای تاکنون در برزیل به‌وقوع نپیوسته است. گفته می‌شود که در لباس‌های مرد جوان کاغذی پیدا شده که در آن وی ادعا کرده مبتلا به بیماری ایدز است، به گفته مسئولان پلیس، وی هیچگونه سابقه‌ای ندارد.

کد خبر 131740

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز