همشهری‌آنلاین: خیابان محل زندگی نادر ابراهیمی به نام این نویسنده‌ فقید نام‌گذاری شد.

نادر ابراهیمی

به گزارش ایسنا، فرزانه‌ منصوری - همسر نادر ابراهیمی - با اعلام این خبر گفت: بر اساس تصویب شورای اسلامی شهر تهران، خیابانی که از 20 سال پیش منزل نادر ابراهیمی در آن واقع بوده است، به‌زودی به نام این نویسنده‌ سرشناس و مطرح نام‌گذاری می‌شود.

او توضیح داد که تا پایان هفته‌، تابلو خیابان هفدهم کارگر شمالی (امیرآباد سابق) به نام خیابان نادر ابراهیمی تغییر می‌کند و این حرکت در راستای ارج نهادن به مقام نویسنده‌ای است که سال‌ها در راه خدمت به فرهنگ سرزمینش قلم ‌زده است.

منصوری ابراز امیدواری کرد، با همکاری شورای شهر و شهرداری، بعد از تغییر نام و نصب تابلو خیابان به نام نادر ابراهیمی، یک تندیس یا سنگ‌نوشته‌ هم تدارک دیده شود تا از طریق آن، اطلاعاتی درباره‌ی نادر ابراهیمیِ نویسنده، به رهگذرانی که او را نمی‌شناسند، داده شود.

نادر ابراهیمی متولد 14 فروردین‌ماه سال 1315 در تهران بود. علاوه بر نگارش کتاب‌های داستانی زیادی برای بزرگسالان و کودکان و نوجوانان، چندین کتاب پژوهشی، نمایش‌نامه و فیلم‌نامه، چندین فیلم مستند و سینمایی و همچنین دو مجموعه‌ی تلویزیونی را نوشته و کارگردانی کرده و آهنگ‌ها و ترانه‌هایی برای آن‌ها ساخته است. این نویسنده‌ی پیشکسوت 16 خردادماه سال 87 درگذشت.

«یک عاشقانه‌ی آرام»، «بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم»، «چهل نامه‌ی کوتاه به همسرم»، «مردی در تبعید ابدی»، «بر جاده‌های آبی سرخ»، «تضادهای درونی»، «آتش بدون دود»، «ابن مشغله» و «آرش در قلمرو تردید» از جمله آثار منتشرشده‌ی نادر ابراهیمی هستند.

کد خبر 129800
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز