شهردار تهران گفت: مجموعه ورزشی‌- درمانی ویژه جانبازان و خانواده‌های آنان در منطقه20 در حال احداث است که در سال90 به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خطاب به جانبازان اظهار کرد: بدون شک هم شما و هم خانواده شهدا با خدا معامله کرده‌اید و وعده‌ای که خداوند داده، بدون شک تخلف‌ناپذیر است.

شهردار تهران در دومین نشست خود با جانبازان که در موزه دفاع مقدس برگزار شد با اشاره به اینکه در دریافت عوارض می‌توان تخفیف و تقسیط برای جانبازان قائل شد و استفاده از مراکز ورزشی شهرداری نیز برای جانبازان با توجه به درصد جانبازی آنها رایگان یا با تخفیف خواهد بود، گفت: مرکز ورزشی ویژه با تجهیزات ویژه جانبازان در مرز میان مناطق 15 و 20 در حال احداث است و تاکنون بیش از 95 درصد پیشرفت داشته که باید سرعت تجهیز آن افزایش یابد و ان‌شاء‌الله در سال آینده افتتاح شود. شهردار پایتخت به اهمیت مناسب‌سازی‌ معابر شهری برای جانبازان نیز اشاره کرد و ادامه داد: این اقدام در زمانی کوتاه قابل انجام نخواهد بود و باید به‌طور دقیق در این خصوص عمل کرد.

تشکل‌های جانبازان در این خصوص فعال شده‌اند که باید با همکاری سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه جانبازان و معلولان، اقدامات مناسبی انجام شود. وی تصریح کرد: مشکل تردد جانبازان با ویلچر در معابر عمومی به‌ویژه بوستان‌ها باید رفع شود. امیدوارم زمستان سال آینده بتوانیم گزارش کار مناسبی در این حوزه ارائه دهیم. دکتر قالیباف به یکی از اقدامات شهرداری در طرح استقبال از بهار ودر حوزه جانبازان نیز اشاره و اظهار کرد: به شهرداران نواحی ابلاغ شده، داخل و ورودی خانه جانبازان و معلولان ساکن در هر ناحیه، مناسب‌سازی‌ شود، به‌گونه‌ای که برای تردد و حرکت ویلچر آماده شود و اگر داخل منازل نیاز به نصب بالابر یا آسانسور است، این اقدام بدون اخذ وجه انجام شود.

شهردار تهران همچنین از تصمیم شهرداری برای ورود اتوبوس‌های جدید ویژه جانبازان و معلولان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این اتوبوس‌ها هم‌اکنون در حال طراحی است و قرار است حدود 20 دستگاه از آنها با طراحی ویژه جانبازان و معلولان ساخته شود که چند دستگاه آن نیز برای تردد بیرون از شهر درنظر گرفته خواهد شد. وی افزود: این اتوبوس‌ها همچنین می‌توانند با هماهنگی سازمان‌های مردم‌نهاد، به‌عنوان سرویس رفت‌وآمد این افراد استفاده شوند و نیازی به فعال کردن آنها در خطوط نیست.

 

کد خبر 129699

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز