براساس تصمیم مجلس، بنیاد شهید و امور ایثارگران مجاز شد با رعایت قانون نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان صددرصد هزینه‌های مهندسی ساخت مسکن را برای یک بار و حداکثر برای 100متر مربع تامین کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی برنامه پنجم همچنین مصوب کردند که صددرصد هزینه‌های ثابت و متغیرثبت نام هر ترم دانشگاه آزاد اسلامی، ‌پیام نور، دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی دانشگاه‌های دولتی فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70درصد و آزادگان با سابقه حداقل 5 سال اسارت غیرشاغل در دستگاه‌های اجرایی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و چنانچه شاغل در دستگاه‌های اجرایی باشند، توسط دستگاه اجرایی مربوطه تامین و پرداخت ‌شود.

نمایندگان مجلس همچنین دستگاه‌های اجرایی را موظف کردند، حداقل 25درصد نیاز استخدامی خود را از میان فرزندان شهدا و جانبازان 50درصد و بالاتر و آزادگانی که حداقل 5 سال سابقه اسارت دارند و فرزندان جانبازان 70درصد و بالاتر تأمین کنند.
این گزارش می‌افزاید: مجلس مقرر کرد که دولت مستمری بسیجیان و رزمندگان نیازمند را ساماندهی و برقرار سازد و نسبت به تامین معیشت و پوشش بیمه‌ای آنان در قالب بودجه سنواتی اقدام کند.

نمایندگان مجلس همچنین تصویب کردند که آزادگانی که به‌دلیل استفاده از دو برابر شدن سابقه اسارت، زودتر از خدمت 30 سال بازنشسته شده‌اند، می‌توانند به خدمت بازگشته و 30 سال خدمت خود را تکمیل کنند و سپس با لحاظ سوابق اسارت به بازنشستگی نایل آیند.

نمایندگان در مصوبه دیگری مقرر کردند که هزینه درمان ایثارگران شاغل و افراد تحت تکفل آنان را دستگاه اجرایی و هزینه درمان ایثارگران غیرشاغل را بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت کند.

کد خبر 120303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز