پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: طرح خط آهن رشت - ساری از تابستان سال 1390 اجرا می‌شود.

rail

به گزارش واحد مرکزی خبر ، استاندار گیلان پس از پایان نشست امروز خود با نمایندگان دو شرکت راه آهن سازی چینی افزود: قرارداد ساخت 5 هزار و 300 کیلومتر راه آهن در کشورمان اواخر دی ماه امسال به امضای ایران و چین رسید که بخشی از این قرارداد مربوط به ساخت خط آهن رشت - ساری به مسافت 350 کیلومتر است.

قهرمانی در جلسه امروز با نمایندگان شرکت‌های سی آر سی سی و سی تک چین که از شرکت‌های بزرگ دنیا در زمینه ساخت راه آهن هستند ، گفت: ساخت خط راه آهن رشت ساری از مصوبات دور دوم سفر دولت به گیلان است که اجرای این طرح بزرگ ملی، بیش از 20 هزار میلیارد ریال هزینه در بر خواهد داشت.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه خط آهن رشت - ساری پرترددترین و اقتصادی‌ترین راه آهن کشور خواهد بود افزود: این طرح توجیه اقتصادی فراوان و بازده مطلوبی خواهد داشت به همین سبب جمهوری اسلامی ایران و شخص رئیس جمهور تاکید دارد این راه آهن باید زیباترین راه ریلی کشور باشد و از مناطق مختلف از جمله کوه، ساحل و حتی داخل دریا عبور کند.

در این نشست نماینده هیئت‌های چینی با اشاره به اینکه در کشورشان 100 هزار کیلومتر راه آهن وجود دارد گفت: نیمی از این خطوط را این دو شرکت چینی ساختند. [آشنایی با مترو پکن]

وی وعده داد در ساخت راه آهن رشت به ساری از فناوری‌های روز دنیا بهره گرفته شود

کد خبر 129657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز