همشهری آنلاین: مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی گفت: قیمت بلیت در بخش دولتی افزایش ندارد اما در بخش خصوصی مجوز افزایش به میزان 8 درصد صادر شد

بلیت قطار

به گزارش واحد مرکزی خبر، عبدالعلی صاحب محمدی در جلسه خبری 29 شهریور افزود: درآمدی که از محل فروش بلیت دریافت می‌شود، فقط 40 درصد هزینه‌های صرف شده در حمل و نقل ریلی است.

وی در پاسخ به این سئوال که هدفمندی یارانه‌ها چه تاثیری در افزایش قیمت بلیت دارد، گفت: با اجرای این طرح راه آهن جمهوری اسلامی نیز سیاست های متناسب با این طرح را در زمینه‌های مختلف از جمله قیمت بیلت اجرا می‌کند.

مدیرعامل راه آهن افزود: بررسی‌های کارشناسی برای تعیین قیمت بلیت اجرا شده است و تلاش می‌کنیم روند افزایش به صورت پلکانی باشد.

صاحب محمدی گفت‌: میانگین مصرف سوخت در بخش ریلی درمقایسه با جاده‌ای به صورت اتوبوس مسافربری فقط یک هشتم است که می‌توان این نسبت را با بهره گیری از فناوری های نوین باز هم کاهش داد.

وی تاکید کرد: با هدفمندی یارانه‌ها توجه به توسعه و استفاده از بخش ریلی افزایش می‌یابد.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی درباره انتقال بخشی از وزارت راه و ترابری به استان اصفهان گفت: این طرح در کمیته سه نفری شامل معاونان وزیر بررسی شده است و به زودی به صورت مرحله‌ای اجرا می‌شود.

صاحب محمدی گفت: بخش‌های پژوهشی موسسه آموزش و تحقیقات وزارت راه و ترابری از جمله موسسه آزمایشگاه مکانیک خاک به استان اصفهان منتقل می‌شود.

وی درباره سوانح ریلی گفت‌: آمارها نشان می‌دهد تعداد سوانح درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته 35 درصد کاهش یافته است.

کد خبر 116504
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز