مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا برای بار دیگر موفق به رصد شعله خورشیدی عظیمی شد که این بار، این شعله زمین را تهدید نکرده و جهت آن با سیاره زمین متفاوت است

شعله خورشیدی

به گزارش خبرگزاری مهر، رصدهای علمی معمولا زمانی ارزشمند می‌شوند که در زمان و مکانی مناسب پدیده‌ای شگفت انگیز را به تصویر بکشند، چه این امر حساب شده و دانسته باشد و چه غیر عمد.

رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا نیز در پی یک خوش شانسی و با یک چرخش مناسب توانست تصویری زیبا و شفاف را از یک شعله خورشیدی عظیم از نوع M 3.6 به ثبت برساند.

تصاویر پی در پی که از این رویداد به ثبت رسیده‌اند در نهایت فیلم 16 ثانیه‌ای را به وجود آورده‌اند که در آن پدیده‌ای 90 دقیقه‌ای با سرعت یک فریم در 24 ثانیه ثبت شده است. در این فیلم تصویری با زمان غیر واقعی از انفجار خورشیدی خلق شده است که در آن مواد مذاب خورشیدی در حرکتی یکپارچه از سطح خورشید به بالا فوران کرده و دوباره بر روی سطح خورشید فرود می‌آیند.

بر خلاف شعله خورشیدی که ماه گذشته منجر به بروز اختلال در ارتباطات زمینی شده و شفق‌های شمالی زیبایی را خلق کرد، جهت شعله روز چهارشنبه به سوی زمین نبوده و خطری زمین را تهدید نمی‌کند.

کد خبر 129601

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز