چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

رم: مردم ایتالیا با تلاش 2‌هنرمند می‌توانند شکل و شمایل مردی را که 5‌هزار و 300‌سال پیش مرده است، ببینند

بازسازی مرد یخی

در سال 1991‌یک زوج آلمانی جنازه این مرد را در کوه‌های آلپ پیدا کردند که به‌خاطر سرمای هوا مانند یک جسد مومیایی شده بود. اکنون 2‌برادر هلندی با استفاده از تصاویر سه‌بعدی و تحقیقات گسترده توانسته‌اند مجسمه این مرد را که به نام «مرد یخی» مشهور شده است بازسازی کنند. این مدل در ایتالیا به نمایش درآمده است و هر روز هزاران نفر به بازدید آن می‌روند. آلفونس و آدری کنیس که مدت‌ها برای ساخت این مجسمه زحمت کشیده‌اند آن‌را به مناسبت بیستمین سالگرد کشف مرد یخی به دولت ایتالیا اهدا کردند. این 2‌برادر می‌گویند فقط نتوانسته‌اند رنگ چشم‌های «مرد یخی» را کشف کنند و خودشان رنگ قهوه‌ای را برای آن در نظر گرفته‌اند.

عملیات خرابکارانه با موش

پنسیلوانیا: یک مرد آمریکایی به اتهام انجام عملیات خرابکارانه با موش توسط نیروهای پلیس بازداشت شد.قضیه از این قرار است که چندی پیش مشتری‌های یک رستوران با دیدن تعدادی موش در این مکان با جیغ و فریاد پا به فرار گذاشتند. مالک این رستوران پس از این ماجرا متوجه یک کیف مشکوک در محل کار خود شد و پس از پیدا‌کردن 5‌موش زنده و یک موش مرده درآن حدس زد که این قضیه زیر سر یکی از رقبایش است. نیروهای پلیس با بررسی دوربین‌های مداربسته این رستوران توانستند صاحب کیف را پیدا و دستگیر کنند. ماموران پلیس ایالت پنسیلوانیا می‌گویند این نخستین بار است که در یک پرونده از موش‌ها به عنوان آلت جرم استفاده شده است.

سنگ قبر‌های دیجیتال

لندن: فناوری‌های روز به سنگ قبر هم رسیده است و به‌زودی مردم جهان شاهد گورستان‌های دیجیتال خواهند بود. قضیه از این قرار است که به‌تازگی سنگ‌قبری تولید شده که دیجیتال است و می‌تواند علاوه بر نشان دادن مشخصات تمام اطلاعات آنلاین متوفی را هم از راه شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و سایر سایت‌ها در خود ذخیره و به تلفن همراه حاضران در قبرستان منتقل کند. این سنگ قبر یک حافظه با ظرفیت بالا دارد که اطلاعات فرد فوت شده در آن ذخیره شده است. این سنگ قبر با استفاده از بلوتوث اطلاعات را به تلفن‌های همراه ارسال می‌کند و کسانی که برای زنده نگه داشتن یاد متوفی به گورستان رفته‌اند می‌توانند
تمام عکس‌ها، مطالب و فیلم‌های بایگانی سنگ قبر را مشاهده کنند.

سامانه جاسوسی به شکل پرنده

واشنگتن: یک شرکت تحقیقاتی به‌تازگی هواپیماهای بدون سرنشینی را رونمایی کرده که نگرانی‌های زیادی را درباره حفظ حریم خصوصی افراد به‌دنبال داشته است. گفته می‌شود این سامانه‌های جاسوسی جدید که به شکل پرنده‌ هستند به سفارش وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) ساخته شده‌اند. طول بال‌های این پرنده‌ها که از راه دور کنتر ل می‌شود حدود 16‌سانتیمتر است و با وزنی کمتر از یک باتری قلمی می‌توانند با سرعت 17‌کیلومتر در ساعت به همه جا سرک بکشند و صدا و تصاویری با کیفیت بالا را ضبط و ارسال کنند. منتقدان با مخالفت شدید از ساخت چنین دستگاه‌هایی اعلام کرده‌اند که حریم خصوصی افراد با استفاده از این تجهیزات دیگر نمی‌تواند معنا داشته باشد.

کد خبر 129582

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز