یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان گزارش اخیر آمانو را نسبت به گزارش‌های قبل بهتر ارزیابی کرد .

علی اکبر صالحی در حاشیه مراسم تشییع پیکر داماد امام(ره) با اشاره به همکاری خود با مرحوم بروجردی در وزارت خارجه اظهار کرد: ایشان از دوستان قدیمی ما بودند و پیش از 32 سال افتخار دوستی با ایشان را داشتم و در وزارت علوم نیز با یکدیگر همکار بودیم.

به گزارش ایلنا، صالحی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره قطع رابطه با سنگال گفت: موضوع سنگال خیلی جدی نیست. به هر حال این کشور به‌عنوان یک کشور آفریقایی در شرایطی قرار دارد که از هر طرف به آن فشار وارد می‌شود و ما می‌دانیم با توجه به رابطه خوب و نزدیک با سنگال ، کشورهای ثالث فشار وارد می‌کنند تا این روابط را مخدوش کنند البته این فشارها راه به جایی نمی‌برد.

وزیر امور خارجه در ادامه در مورد گزارش جدید دبیرکل آژانس بین‌المللی اتمی تصریح کرد: این گزارش نسبت به سابق خیلی بهتر شده و در آن تفکیک‌هایی صورت گرفته است از جمله اینکه تعهدات جمهوری اسلامی در چارچوب موافقتنامه پادمان و مطالعات ادعایی آمریکایی‌ها تفکیک شده است در حالی که قبلا این دو موضوع با هم مطرح می‌شد.

صالحی افزود: در قسمت تعهدات ایران در چارچوب پادمان، به وضوح آمده که ایران نسبت به تعهداتش عمل کرده و این بسیار مهم است اما در مطالعات ادعایی هر کس می‌تواند علیه دیگری ادعا کند و در آن عنوان شده که ما به جایی نرسیده ایم.

وی یادآور شد: در زمان البرادعی در گزارش‌ها می‌آوردند که اسناد آمریکایی‌ها اصالت ندارد حال چطور می‌توانیم براساس اسنادی که به گفته خود آنها اصالت ندارد پاسخگو باشیم؟ لذا ابتدا باید اصالت اسناد مشخص شود و تنها چیزی که در حال حاضر در مورد آژانس به ‌عنوان نکته مهم به حساب می‌آید این است که مطالعات به‌عنوان امر واقعی جلوه می‌دهد که این در شان آژانس که نباید جهت گیری داشته باشد نیست.

وزیر امور خارجه در ادامه اظهار کرد: متوجه شدیم که گزارش اخیر آژانس نسبت به گزارش‌های قبل به خاطر اعتراضاتی که جنبش عدم تعهد داشته بهتر شده و امیدواریم گزارشات بعدی هم بهتر و بحث مطالعات ادعایی کنار گذاشته شود.

 

کد خبر 129313
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز