مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۵:۵۰
۰ نفر

شهردار تهران گفت: تا پایان بهار سال آینده، 60 هکتار از مجموعه پادگان قلعه مرغی به مراکز تفریحی، فرهنگی و فضای سبز تبدیل می‌شود.

بوستان - تهران

محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح 272 پروژه شهری منطقه 17 با بیان این مطلب اظهار کرد: منطقه 17 باید منشأ یک تحول بزرگ در جنوب شهر باشد که در این راستا تا خرداد سال بعد، 60 هکتار از مجموعه قلعه‌مرغی به مراکز فرهنگی تفریحی تبدیل شده و به‌طور رسمی افتتاح می‌شود.

شهردار تهران در مورد تبدیل پادگان قلعه مرغی به یک باغ شهر در منطقه جنوب شهر تهران خاطرنشان کرد: پادگان قلعه مرغی که 300 هکتار مساحت دارد به قیمت 500 میلیارد تومان خریداری شده و تا 2 سال آینده این سرمایه‌گذاری نماد خود را به عرصه ظهور می‌رساند و این باغ شهر به مجموعه‌ای تفریحی، گردشگری، ورزشی و فرهنگی تبدیل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا در جنوب شهر، تولید ثروت اتفاق افتد و فرقی میان یک متر زمین در منطقه 2 و یک متر زمین در منطقه 17 وجود نداشته باشد تا سرمایه‌گذار، سرمایه‌گذاری در مناطق جنوب شهر را به نفع خود بداند و به این ترتیب از جنوب شهر، محرومیت زدایی شود، افزود: توجه به موضوعات تربیتی، اخلاقی و فرهنگی نیز باید در مناطق جنوبی شهر مورد توجه قرار گیرد و از موضوع آموزش و فرهنگ دینی نباید لحظه‌ای غافل شد.

شهردار تهران در ادامه درخصوص بافت فرسوده در مناطق جنوب شهر بیان کرد: مهم‌ترین مشکل منطقه 17 بافت فرسوده آن است که در این مورد شهرداری هیچ هزینه‌ای برای ساخت و ساز دریافت نمی‌کند و در این راستا صدور پروانه در مناطق جنوبی شهر، 3 یا 4 برابر نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است. وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که کمربند سبز تهران در چه وضعیتی قرار دارد اظهار داشت: موضوع توسعه کمربند سبز در دستور کار شهرداری قرار دارد و در این زمینه بخشی از کار در منطقه 22‌ و بخشی نیز در جنوب تهران به انجام رسیده است. وی در ادامه توضیحات خود افزود: منطقه 17، 4 هزار شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده و شهرداری وظیفه خود می‌داند تا مشکلات این منطقه شهیدپرور را به نحو مطلوب برطرف کند و امروز در این راستا مشاهده می‌کنیم که بافت فرسوده محله بلور‌سازی‌ این منطقه کاهش یافته و ساختمان‌های جدید احداث می‌شود.

وی خطاب به خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان این منطقه گفت: اگرچه شهدا امروز در میان ما نیستند که شرایط امروز منطقه را ببینند اما بدون تردید بر این باوریم که آثار و نتایج به دست آمده در کشور و اسلام خواهی مسلمانان منطقه به برکت خون شهدا حاصل شده است.

قالیباف تاکید کرد: همواره باید بکوشیم تا فاصله شمال و جنوب شهر را کاهش دهیم و اگر این فاصله کمتر هم نشود نباید اجازه دهیم بیش از این بین شمال و جنوب شهر فاصله بیفتد. شهردار تهران افزود: من بارها گفته‌ام اگر تریبون دست ماست ما نماینده افرادی هستیم که زحمات اصلی به گردن آنها بوده و دیده نمی‌شوند و باید قدرشناس آنها باشیم. همچنین در این مراسم شهردار منطقه 17 از دو برابر شدن صدور پروانه در زمینه ساخت و سازها و نوسازی بافت‌های فرسوده منطقه خبر داد و گفت: 250 واحد مسکونی نیز در محله بلورسازی منطقه 17 تا نیمه اول سال 90 به بهره‌برداری می‌رسد و سرانه فضای سبز منطقه نیز از نیم متر به 5/4 متر افزایش یافته است. عظیم بابایی در مراسم افتتاح 272 پروژه شهری با بیان اینکه در افتتاح پروژه‌های شهری منطقه 17، رویکرد مذهبی مورد توجه و در اولویت قرار گرفته، عنوان کرد: بوستان قرآن امروز افتتاح شد و موزه هنرهای آیینی نیز تا ابتدای سال 90 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: در سال‌جاری 12 محله منطقه 17، دارای سرای محله بوده و 8 سرای محله نیز امروز افتتاح شد و 4 سرای محله نیز تا پایان سال و 2 سرای محله با 40 درصد پیشرفت کار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

کد خبر 129255

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز