گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: با به حد نصاب رسیدن تعداد ویزاهای صادره از سوی عربستان، اعزام زائران به سرزمین وحی شتاب می‌گیرد.

حج

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت در این باره به همشهری گفت: اکنون جداول پروازی عمره‌گزاران ایرانی براساس تعداد ویزاهای صادره است و پیش‌بینی می‌شود با افزایش تعداد ویزاهای صادر شده پروازها براساس برنامه تنظیمی انجام شود. علی‌اکبر غیرتی اظهار کرد: مشکل اصلی به تعویق افتادن برخی از پروازها، آغاز دیر هنگام صدور ویزا از سوی عربستان بود که طی چند روز آینده به‌طور کامل رفع می‌شود.

وی درخصوص نگرانی زائرانی که پرواز آنها به تعویق افتاده گفت: سازمان حج و زیارت در حال برنامه‌ریزی زمان جدید پروازهای معوقه است و نگرانی از این بابت وجود ندارد و زمان جدید پروازها از طریق مدیران کاروان‌ها به آنها اعلام خواهد شد. غیرتی با بیان اینکه در دور جدید عمره که همزمان با میلاد پیامبر اسلام(ص) آغاز شده تا‌کنون چند پرواز از شهرهای مختلف، زائران را به عربستان منتقل کرده پیش‌بینی کرد که با صدور ویزای زائران کشورمان، روزانه حدود 5هزار زائر از ایستگاه‌های پروازی به عربستان اعزام خواهند شد.

تخفیف ویژه عمره دانشگاهیان

به عمره گزاران دانشگاهی در دور جدید عمره تخفیف ویژه تعلق می‌گیرد. رئیس ستاد عمره دانشگاهیان در این باره اظهار کرد: در مجموع کاروان‌های دانشجویی هر دانشجو را با حدود
90 هزار تومان تخفیف به عمره اعزام می‌کنند.حجت‌الاسلام فقیهی با اشاره به تسهیلات ویژه برای اعزام دانشگاهیان به سرزمین وحی گفت: هم‌اکنون چند میلیون متقاضی در نوبت اعزام به عمره هستند ولی دانشگاهیان سهمیه ویژه دارند و خارج از نوبت به عمره مشرف می‌شوند. براساس قوانین عربستان، اعزام زنان مجرد زیر 45 سال بدون محرم به این کشور ممنوع است و به همین دلیل امسال نیز اعزام دانش‌آموزان و دانشجویان دختر امکان‌پذیر نیست.

انتشار فیلم‌های آموزشی عمره

مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری نیز از انتشار 40 عنوان کتاب و 30 فیلم آموزشی برای زائران عمره در این پایگاه به نشانیwww.hajj.ir خبر داد.حجت‌الاسلام روز‌به برکت‌رضایی در این باره به همشهری گفت: موضوعات این کتاب‌ها شامل اسرار و معارف، احکام و مناسک، تاریخ مکه و مدینه، مباحث اجتماعی - سیاسی حج، سفرنامه‌ها و خاطرات، شخصیت‌شناسی، پاسخ به شبهات اعتقادی و حج در آیینه ادب فارسی است.

وی اظهار کرد: مجموعه فیلم‌های آموزشی نیز شامل مناسک عمره مفرده براساس فتاوای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، آموزش سه بعدی عمره مفرده، مناسک عمره مفرده، کوی عشق، گزارش ویژه عمره دانش‌آموزی، زائران آفتاب مکه و مدینه و آشنایی تفصیلی با اماکن مکه و مدینه، پروژه گسترش مسجدالحرام و مسجدالنبی، مسافر قبله ( فیلم و اسلاید)، همراه با بقیع، توصیه‌هایی به زائران، به‌صورت تصویری در اختیار عموم زائران و کاربران قرار دارد.

کد خبر 129048

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز