چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: به دنبال گسترش اعتراض‌ها در لیبی و افزایش عملیات خشونت از سوی نیروهای دولتی علیه مردم این کشور، سازمان‌های بین‌المللی از جمله اتحادیه‌های عرب و آفریقا روز چهارشنبه فشارهای خود را بر دولت لیبی افزایش دادند.

به گزارش ایرنا و به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، به دنبال قیام مردم لیبی و کشته شدن صدها تن از مردم این کشور به دست نیروهای دولتی، سازمان‌های بین‌المللی به منظور توقف خشونت از سوی نیروهای دولتی لیبی علیه مردم این کشور، فشارهای خود بر طرابلس افزایش داده اند.

در همین راستا اتحادیه عرب شرکت لیبی در نشست‌های این اتحادیه را ممنوع اعلام کرده است. از سوی دیگر اتحادیه آفریقا نیز تمامی نشست‌ها و جلسات خود با لیبی را به تعلیق درآورده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه شنبه با تشکیل یک جلسه اضطراری در خصوص بررسی اوضاع لیبی، خشونت‌های اعمال شده از جانب دولت علیه مردم این کشور را به شدت محکوم کرد و خواستار توقف هرچه سریعتر آن شد.

جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد که روز گذشته در خصوص بررسی اوضاع بحرانی لیبی تشکیل شد، به دنبال طرح درخواست اولیه از سوی ابراهیم دباشی معاون نماینده لیبی در سازمان ملل متحد و متعاقبا بنا به خواست بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد، برگزار شد.

دبیر کل سازمان ملل متحد نیز از لیبی خواست تا خشونت ها علیه مردم این کشور را هرچه سریعتر متوقف کند.

کد خبر 129040
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز