دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سیف الاسلام یکی از پسران معمر قذافی با بیان اینکه "پدرش، حسنی مبارک و یا زین العابدین بن علی روسای جمهور مخلوع مصر و تونس نیست" به کشتار بیشتر مردم لیبی در صورت ادامه تظاهرات تهدید کرد

libiya

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه خبری العالم، پسر قذافی در سخنانی که از تلویزیون لیبی پخش شد، با بیان اینکه "منطقه عربی شاهد طوفان و زلزله تغییر" است ، افزود:

ما مدت‌ها پیش چنین حوادثی را پیش بینی میکردیم و می‌گفتیم که در این مناطق جهان باید تغییراتی صورت گیرد و اگر این تغییرات از سوی حکومت‌ها و رژیم ها حاصل نشود از سوی مردم خواهد شد و این چیزی است که در بسیاری از کشورهای عربی امروز شاهد هستیم.

وی الگوگیری مردم لیبی از انقلاب مصر و خیزش مردم تونس را مورد تایید قرار داد و گفت که اعتراضات مردم لیبی از مناطق شرقی این کشور آغاز شده و در حال فراگیر شدن در سراسر این کشور است.

سیف الاسلام در عین حال گفت که معمر قذافی در طرابلس پایتخت لیبی حاضر و تحت حمایت ارتش است و بر اوضاع کنترل دارد و به هیچ وجه لیبی را ترک نخواهد کرد.

پسر قذافی با بیان اینکه "لیبی در آستانه جنگی داخلی قرار دارد"، گفت : ما تا آخرین لحظه و آخرین گلوله خواهیم جنگید و مردم لیبی دو راه پیش روی دارند یا مذاکره و یا جنگ.

233 کشته در درگیری های لیبی

سازمان دیده بان حقوق بشر: 233 تن در خشونت های چهار روز گذشته کشته شدند.

سازمان دیده بان حقوق بشر روز دوشنبه اعلام کرد دست کم 233 نفر در خشونتها و درگیری های خونین چهار روز گذشته بین مخالفان معمر قذافی رهبر لیبی و نیروهای امنیتی کشته شدند .

سازمان دیده بان حقوق بشر که در نیویورک مستقر است تاکید کرد بر اساس تازه ترین گزارش ها که از منابع بیمارستانی و شاهدان در لیبی به این سازمان ارایه شده است، شمار تلفات ناشی از حملات نیروهای امنیتی به تظاهر کنندگان در شهرهای مختلف لیبی به 233 نفر رسیده است.

منابع بیمارستانی در شهر بنغازی در شهر لیبی گزارش دادند این شهر روز یکشنبه شاهد شدید ترین درگیری میان مخالفان و نیروهای امنیتی لیبی بود و در تظاهرات اعتراض آمیز دیروز مردم در این شهر دست کم 60 نفر کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند.

دیده بان حقوق بشر در گزارش قبلی خود شمار تلفات ناشی از حملات نیروهای امنیتی به معترضان را لیبی را 173 نفر اعلام کرده بود.

کد خبر 128791
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز