همشهری آنلاین: رئیس مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حوزه‌های علمیه خواهران در زمینه فعالیت‌های قرآنی از حوزه‌های علمیه برادران سبقت گرفته‌اند.

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام حمید محمدی در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران که پیش از ظهر شنبه، 30 بهمن‌ماه در سالن آمفی‌تئاتر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی در حوزه‌های خواهران به خوبی انجام شده است، خطاب به خواهران طلبه اظهار کرد: شما با اراده خود نشان دادید هیچ چیزی برای رسیدن به مراتب عالی کم ندارید و در زمینه فعالیت‌های قرآنی از حوزه‌های علمیه برادران سبقت گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در ارتباط با حوزه های علمیه خواهران تعبیر پدیده را به کار بردند، افرود: به زودی خواهران مبلغه‌ای که به زبان‌های مختلف آشنا هستند به تعداد زیاد در سطح کشور ظهور خواهند کرد تا در سطح جهان به تبلیغ معارف الهی بپردازند که البته اگر نشود باید تعجب کنیم چرا این وظیفه ماست و اگر در این راه کوتاهی کنیم قران از ما گلایه خواهد کرد.

رئیس مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی با بیان اینکه قرآن با جاذبه‌های خود راه را جویندگان حقیقت باز کرده است، اضافه کرد: اگر جذابیت‌های قرآنی را از طریق هنری منتقل نکنیم در آینده حرفی برای گفتن نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: اکنون که هنر در خدمت کثیف‌ترین اهداف قرار گرفته است وظیفه ما آن است که از قرآن فیلم‌نامه داستان‌ها، نمایش‌نامه‌ها و... را استخراج کنیم و در اختیار جامعه قرار دهیم.

حجت‌الاسلام محمدی در قسمت دیگری از سخنان خود برترین جریان در عالم را جریان ولایت دانست و گفت: ولایت اصلی ولایت خدا است که بعد از ولایت خدا به ولایت ائمه می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) به جنگ با کسانی پرداخت که مفهوم ولایت را نپذیرفتند و نفهمیدند گفت: عوامل فتنه نشناختن وظیفه و عمل نکردن به وظیفه هستند.

رئیس مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی با بیان اینکه بر اساس نهج‌البلاغه ریشه همه فتنه‌ها هوای نفس است، افزود: عامل عمل نکردن به وظیفه هوای نفس است.

وی مسئولیت خون‌های ریخته شده در فتنه را بر گردن کسانی دانست که بر فتنه دامنه می‌زنند.

حجت‌الاسلام محمدی ملاک صحت عمل را اخلاص دانست و افزود: اگر کسی عملی را بدون اخلاص انجام دهد عمل او بی فایده است.

وی عوامل دیگر صحت عمل را بصیرت و انطباق با کتاب و سنت دانست و ادامه داد: باید در فتنه‌ها آیات و نشانه‌ها را پیدا و از آنها تبعیت کنیم.

رئیس مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی با بیان اینکه متابعت از هوای نفس کوری دل را به دنبال دارد، ادامه داد: قرآن دارای دو رسالت اصلی شفا و رحمت است که با اتکا به این دو رسالت وجود ما را از هر ناپاکی پاک و به هر فضیلتی آراسته می‌کند.

وی با بیان اینکه ایمان دو پایه دارد این پایه ها را شامل معرفت و محبت دانست و ادامه داد: فعالیت قرآنی باید معرفت قرآنی را به دنبال داشته باشد و در غیر این صورت بی‌فایده است.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه نباید از خواندن و فهم قرآن به بهانه تفسیر قرآن غافل شویم، یادآور شد: فعالیت قرآنی شرط توسعه فرهنگ قرآنی است.

وی خواستار توجه حداقلی طلاب به تفسیر قرآن شد و ادامه داد: هیچ قشری از جامعه به اندازه طلاب در ارتباط با ترویج فرهنگ قرآنی محل توجه نیستند.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: رشد متوازن و متعادل معرفت، ایمان و رفتار قرآنی، فرهنگ قرآنی را شکل می‌دهد بنابراین فعالیت قرآنی باید به این عوامل منجر شود. 

کد خبر 128733
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز