فقط شکست دادن شاهین در بوشهر می‌توانست امیدهای پرسپولیس را برای ماندن در کورس قهرمانی زنده نگه دارد و سرانجام این اتفاق افتاد تا تیم علی دایی بعد از تساوی انتقادآمیز مقابل راه‌آهن، این بار در یک بازی بیرون از خانه شاهین را شکست دهد.

فوتبال

هر چند شانس پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی به اندازه3 تیم بالای جدول نیست ولی سرخ‌های تهران امیدوار به حفظ این روند هستند تا شاید با لغزش تیم‌های بالای جدول، جایگاه بهتری را به دست آورند. پرسپولیس نیمه اول را بهتر آغاز کرد و در دقیقه 5 بود که روی یک ارسال از جناح چپ با ضربه سر سپهر حیدری به گل رسید. بعد از این گل فشار شاهین روی دروازه سرخ‌ها آغاز شد و در دقیقه 12 بود که عماد رضا، مهاجم عراقی شاهین از روی یک ضربه ایستگاهی توانست گل تساوی را وارد دروازه شاهین کند.

پس از این گل، پرسپولیسی‌ها حملاتی را روی دروازه شاهین انجام دادند و حتی ضربه هادی نوروزی به تیر دروازه شاهین خورد اما نیمه اول در نهایت با همین نتیجه به پایان رسید.با آغاز نیمه دوم، دایی با آوردن وحید هاشمیان به زمین بازی، قوای تهاجمی تیمش را افزایش داد. در دقیقه 64 غلامرضا رضایی از سمت راست دروازه شاهین، کرنری را ارسال کرد که این توپ با ضربه سر محمد نوری به گل دوم پرسپولیس تبدیل شد.

بعد از این گل، شاهینی‌ها حملاتی روی دروازه حریف داشتند و حتی در ثانیه‌های پایانی تیر دروازه پرسپولیس را هم به لرزه درآوردند ولی درنهایت به نتیجه نرسیدند تا پرسپولیس 3امتیاز باارزش در بوشهر بگیرد. این بازی اتفاقات حاشیه‌ای هم داشت چراکه علیرضا حقیقی دروازه‌بان ذخیره پرسپولیس هنگام ورود به میدان با حرکتی ناشایست تماشاگران بوشهری را تحریک کرد و تماشاگران نیز به او واکنش نشان دادند. شاگردان دایی با این پیروزی 37 امتیازی شدند اما همچنان در رده ششم جدول رده‌بندی قرار دارند.

تجربه پرسپولیس

حمید استیلی، سرمربی شاهین بوشهر بعد از شکست خانگی برابر پرسپولیس می‌گوید: «بازی، 2 نیمه بسیار زیبا داشت و هر دو تیم برای پیروزی به میدان آمده بودند اما تنها مشکل مسابقه کیفیت بد زمین بود که برای هر دو تیم مشکل‌ساز شده بود. متأسفانه در این بازی از روی 2 ضربه ایستگاهی 3 امتیاز را به پرسپولیس دادیم که البته روی این موضوع پیش از بازی زیاد تاکید کرده بودیم و به بازیکنان هشدار داده بودیم.»

استیلی ادامه می‌دهد: «‌ما در نیمه دوم موقعیت‌های زیادی داشتیم اما تجربه پرسپولیسی‌ها در این بازی به آنها کمک کرد و باعث شد که 3 امتیاز را به دست آورند. ما مجبور بودیم که به‌علت بد بودن زمین، بازی را به هوا ببریم و روی همین کار موقعیت‌های خوبی هم به‌دست آوردیم اما نتوانستیم به آن چیزی که می‌خواستیم، دست پیدا کنیم.»

از جان گذشتگی

دایی هم در مورد پیروزی تیمش می‌گوید: «هر دو تیم برای برد و کسب 3 امتیاز به میدان آمده بودند. بازی بسیار زیبایی بود اما کیفیت زمین مسابقه بسیار بد بود و 2 تیم رو به بازی هوایی آوردند که البته شاهین بیشتر به بازی هوایی متکی بود. در نیمه اول موقعیت‌های گلزنی زیادی به‌دست آوردیم که آنها را از دست دادیم. اگر بازیکنان ما دقت می‌کردند در همان نیمه اول گل‌های بیشتری می‌زدیم که در نهایت با تساوی یک بر یک به رختکن رفتیم.»

او ادامه می‌دهد: «در نیمه دوم با صحبت‌هایی که با بازیکنان در رختکن کردم، تعویض‌هایی که انجام شد و دقت بیشتر بازیکنان، پیروز شدیم. این پیروزی را مدیون دوندگی و تلاش بازیکنان هستیم.» دایی با اشاره به تمرین روی ضربات ایستگاهی تاکید می‌کند: «روی این ضربات کار کرده بودیم و می‌توانستیم بیش از 2 گل بزنیم. در اواخر مسابقه نیز شاهین روی توپ‌های هوایی یکی دو موقعیت گلزنی داشت، ولی من با آوردن مدافع بلندقد، حربه شاهین را خنثی کردم.»

کد خبر 128709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز