چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب «خرد حقیقت مدرنیته» نوشته محمد صادقی (روزنامه نگار) منتشر شد.

jelde ketab

در این کتاب گفت و گو های او با اهالی فرهنگ و اندیشه (دکتر محمد علی اسلامی ندوشن، دکتر اصغر دادبه، استاد فریدون مجلسی، دکتر پرویز علوی، دکتر علی فردوسی، دکتر عبدالحمید ضیایی و...) و مقاله‌هایش (جامعه گفت و گویی جامعه اخلاقی، مرزبندی های پس از جنگ سرد، سی تیر یک تیر و دو نشان، دیده تر دیده تردید و...) آمده است.

صادقی در این کتاب به موضوع های گوناگون فرهنگی، ادبی، تاریخی و سیاسی می پردازد. مطالب این کتاب که در طی سال های گذشته در روزنامه ها و مجله ها منتشر شده اینک در سه فصل؛ جهان ایرانی و اندیشه غربی، فرهنگ ها و تمدن ها در دنیای مدرن و تاریخ، فرهنگ و اندیشه ایرانی، گردآوری شده است.

از کتاب های پیشین محمد صادقی می توان به دو کتاب «گفت و گو درباره عقلانیت و نوگرایی» و «بررسی انتقادی اندیشه های ساموئل هانتینگتون» اشاره کرد.

کتاب «خرد حقیقت مدرنیته» توسط انتشارات آرتامیس و با تیراژ 2200 نسخه، به تازگی راهی بازار کتاب ایران شده و همانطور که در مقدمه کتاب آمده، مطالب آن، با درنظر گرفتن چالش میان سنت و مدرنیته در زمینه های گوناگون و با پرداختن به مسائل و موانعی که راه ورود به دنیای جدید را ناهموار ساخته، تنظیم شده است.

کد خبر 128447
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز