یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک آمار جدید نشان می‌دهد در ماه ژانویه 2011 موتور جستجوی بینگ شاهد 6 درصد رشد در بازار جستجوی اینترنتی بوده در حالی که این میزان برای گوگل 2 درصد کاهش داشته است.

bing overtaking google

به گزارش Cnet، آمار موسسه تحقیقات بازار Experian Hitwise نشان می‌دهد در کل جهان 68 درصد تمام جستجوهای اینترنتی توسط گوگل صورت گرفته ولی این میزان نسبت به ماه پیشین آن 2 درصد کاهش داشته‌است.

 از طرفی استفاده از موتورجستجوی بینگ که متعلق به شرکت مایکروسافت است، با 6 درصد رشد نسبت به ماه پیشین آن به 27.44 درصد رسیده‌است.

 پیشتر مایکروسافت و یاهو توافق کردند در زمینه جستجوی اینترنتی با یکدیگر همکاری کنند جستجوهای مستقیم برروی سایت بینگ 12.8 درصد و جستجو از طریق سایت یاهو 14.6 درصد از سهم بینگ را تشکیل می‌دهند.

 این آمار همچنین نشان می‌دهد که دو موتورجستجوی بینگ و یاهو در زمینه "نرخ موفقیت" از گوگل جلو زده‌اند. نرخ موفقیت میزان موفقیت موتورجستجوها در ترغیب کردن کاربران به باز کردن وب‌سایت‌ها از طریق صفحه جستجو است. تحلیل‌گران از این شاخص برای بررسی کیفیت کار موتورجستجوهای استفاده می‌کنند.

 در ماه ژانویه نرخ موفقیت بینگ، یاهو و گوگل به ترتیب 81.54 درصد، 81.38 درصد و 65.58 درصد بوده‌است.

 به تازگی رقابت گوگل و مایکروسافت در زمینه جستجوی اینترنتی به متهم کردن بینگ توسط گوگل کشیده‌شد. گوگل می‌گوید مایکروسافت از نتایج جستجوهایش در نمایش نتایج جستجوهای بینگ استفاده می‌کند.

 این آمار و واکنش‌های گوگل نشان دهنده افزایش نگرانی این غول جستجو از رشد بینگ است. اریک اشمیت، مدیر عامل شرکت گوگل به تازگی به خبرنگاران گفته بود که به نظر وی مایکروسافت رقیب اصلی گوگل است و نه فیس‌بوک. وی مایکروسافت را شرکتی با "سرمایه بیشتر، مهندسین بیشتر و دسترسی بیشتر به کاربران جهانی" خواند.

کد خبر 128111

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز