یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: زمانی که به سمت استفاده از ویندوز 7 می‌روید، باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید نسخه 32 بیتی یا 64 بیتی را نصب کنید.

windows 7

خبرگزاری آلمان از برلین گزارش داد، بسیاری از کاربران رایانه هیچ ایده‌ای برای انتخاب یکی از این دو گزینه ندارند.

در آینده نزدیک، تصمیم به استفاده از سیستم سنتی 32 بیتی انتخاب ایمنی است، اما این بدان معنا نیست که این گزینه برای شما مناسب باشد.

نسخه 64 بیتی ویندوز از منظر تئوریک می‌تواند دو برابر پردازش انجام دهد.

با توجه به آنچه گفته شد، این نسخه فقط برای کاربرانی مفید است که رایانه‌های پرقدرت با دستکم چهار گیگابایت رم (RAM) داشته باشند یا آنکه بارها برنامه‌هایی را استفاده کنند که نیاز به ویژگی 64 بیتی داشته باشد؛ از جمله این افراد کسانی هستند که بر دستگاه‌های خود با نرم‌افزارهای ویرایش عکس و ویدئو فشار بسیاری وارد می‌آورند.

در تصمیم‌گیری برای استفاده از ویندوز 64 بیتی، سه معیار باید مد نظر قرار گیرد.

نخست، پردازنده باید قابلیت انطباق با کد 64 بیتی را داشته باشد که نسل جدید کنونی ریزتراشه‌های رایانه چنین ویژگی را دارند. با نرم‌افزارهای خاصی هم می‌توان آزمایش کرد که آیا پردازنده‌های قدیمی‌تر هم امکان انطباق با این ویژگی را دارند یا خیر. روی اینترنت می‌توان این نرم‌افزارها را به رایگان به دست آورد.

دوم، درایورهای 64 بیتی باید برای همه اجزای داخلی رایانه‌تان از جمله کارت‌های گرافیکی و دستگاه‌های جانبی موجود باشد.

نسخه 64 بیتی ویندوز 7 شامل درایورهایی برای اکثر سخت‌افزارهاست. برای دستگاه‌های قدیمی‌تر، بهتر است پایگاه اینترنتی تولیدکننده قطعه را چک کنید تا ببینید آیا درایورهای 64 بیتی را طراحی کرده است یا خیر.

و نهایتا، ببینید آیا نرم افزاری که از آن استفاده می‌کنید، از ساختار 64 بیتی پشتیبانی می‌کند یا خیر. شمار برنامه‌های دارای قابلیت انطباق با پردازش 64 بیتی هنوز اندک است. با این حال، همه برنامه‌های 32 بیتی روی ویندوز 64 بیتی عمل می‌کنند.

کد خبر 128052
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز