سه‌شنبه هفته گذشته، زمانی که کارلوس کرش، جدی‌ترین گزینه سرمربیگری تیم ملی مشغول تهرانگردی و ارزیابی امکانات فوتبال ایران بود، در پاسخ به این سؤال خبرنگاران که آیا با تیم ملی ایران قرارداد امضا خواهید کرد، گفت:

کرش

«باید فکر کنم و فردای بازی ایران و روسیه پاسخ نهایی را خواهم داد.»با اینکه 3روز از برگزاری این بازی می‌گذرد هنوز قراردادی بین کرش و فدراسیون فوتبال امضا نشده ولی شایعاتی هم مبنی بر توافق کامل طرفین مطرح شده و برخی معتقدند اگر توافقی حاصل نمی‌شد، دلیلی نداشت کرش برای بازی دوستانه ایران و روسیه به ابوظبی برود و نکات فنی این مسابقه را یادداشت کند.با این حال خیلی‌ها در انتظار امضای قرارداد این مربی پرتغالی هستند و تا به امروز هیچ‌چیز جنبه رسمی پیدا نکرده است.

سکوت کرش

هر چند کرش در مورد قبول کردن پیشنهاد تیم ملی ایران حاضر نیست پاسخ روشنی به رسانه‌های ایرانی بدهد ولی رسانه‌های خارجی معتقدند که حضور سرمربی سابق رئال مادرید و تیم ملی پرتغال در ایران، تقریبا قطعی شده است. در این میان خبرگزاری آلمان هم خبر داده که کرش در آستانه امضای قرارداد با فدراسیون فوتبال ایران قرار دارد. پایگاه اینترنتی خبرگزاری آلمان در این خصوص نوشت:

« سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال پرتغال در یک قدمی توافق و پیوستن به تیم ملی ایران به‌عنوان سرمربی این تیم است.» این مربی همچنین به خبرگزاری پرتغالی لوسا گفت: «بسیار دوست دارم پیشنهاد درخور توجه فدراسیون فوتبال ایران را بپذیرم. به دعوت فدراسیون فوتبال ایران از این کشور دیدن کردم و آنچه را ‌در آنجا دیدم بسیار پسندیدم. در گفت‌وگوها بحث بر سر قراردادی 4 ساله در میان است، با این حال گزینه‌های دیگری را هم پیش رو دارم. البته اجازه ندارم جزئیات بیشتری را درباره قرارداد پیشنهاد شده فاش کنم.»

اختلاف در قرارداد

کرش پس از بازی ایران و روسیه از مسئولان فدراسیون فوتبال ایران خداحافظی کرد و به کشورش بازگشت و حالا مسئولان فدراسیون در انتظار پاسخ او هستند.به گفته سرپرست کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال، کرش از عملکرد تیم ملی مقابل روسیه رضایت کامل داشته است اما پاسخ به پیشنهاد فدراسیون را به پس از مشورت با دستیارانش موکول کرده است. البته ترابیان به یک موضوع کلیدی و مهم اشاره کرده و این نشان می‌دهد که در بندهای قرارداد، اختلاف‌هایی وجود دارد. او می‌گوید: «کرش خواستار تغییر در بخش‌هایی از قرارداد پیشنهادی فدراسیون بوده که پذیرفته نشده است.»

دید مثبت کفاشیان

رئیس فدراسیون فوتبال درباره‌ حضور کرش در ایران و اینکه چه زمان فدراسیون با او به توافق نهایی خواهد رسید، می‌گوید:«او مربی توانمند، خوش سابقه و معتبری است که می‌تواند به فوتبال ما کمک کند. برآیند نظرها، بررسی‌ها و کارشناسی‌های لازم، منجر به مذاکره با او شد.کرش به ایران آمد و تمام امکانات ما نظیر آکادمی و کمپ ملی فوتبال ایران و همچنین وضعیت تیم ایران را دید. او از تمام شرایط خوشش آمد و هیچ ایرادی نتوانست از وضعیت موجود در ایران بگیرد و فکر می‌کنم سریعا نظرش را اعلام کند.»

گویا کفاشیان هنوز از عقد قرارداد با کرش مطمئن نیست به همین دلیل می‌گوید:« ما منتظر پاسخ کرش هستیم و اگر نظر نهایی‌اش را اعلام کند قرارداد امضا خواهد شد.نظر من در مورد همکاری مثبت است اما در این بین مطالعه درباره‌ گزینه‌های دیگر را قطع نمی‌کنیم. ما هنوز با کرش به توافق نرسیده‌ایم و مصمم هستیم تا مربیان معتبر و خوبی هدایت تیم ملی را برعهده بگیرند لذا با جدیت به این کار ادامه می‌دهیم تا به نتیجه نهایی برسیم.»

کفاشیان ارقام منتشر شده درباره قرارداد پیشنهادی کرش را هم تکذیب می‌کند که البته این یک شیوه تکراری فدراسیون فوتبال ایران است.او در این مورد تاکید می‌کند:«پیشنهاد 6 میلیون دلار برای 3 سال توسط کرش را تکذیب می‌کنم و صحبت‌هایی که ما در این زمینه با او داشتیم ارتباطی به این مسائل ندارد. این ارقام صحیح نیست و ما تا رسیدن به توافق نهایی و عقد قرارداد با مبلغی مشخص هنوز کمی فاصله داریم که این مسئله با مذاکرات و رایزنی‌های کمیته بین‌الملل و در مقابل نظرات کرش به نتیجه می‌رسد‌ اما مدت قرارداد پیشنهادی ما تا پایان جام جهانی 2014 است.»

کد خبر 127953

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز