همشهری آنلاین: حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در تجدید بیعت اعضا و دست‌اندرکاران باشگاه پرسپولیس با بنیانگذار جمهوری اسلامی توضیحات قابل توجهی در خصوص فوتبال ارائه کرد.

سیدحسن خمینی علی دایی

 به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جماران، یادگار امام ‌در دیدار سرمربی، دست‌اندرکاران و اعضای تیم پرسپولیس، با اشاره به نقش پیروزی تیم‌های ورزشی در افزایش نشاط اجتماعی، گفت: سرمایه‌گذاری در امر ورزش، صرفا برای پرکردن اوقات فراغت نیست، این مساله قبل از هر چیز دیگری،‌ به بالابردن ضریب بهره‌وری کمک می‌کند.

 حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با بیان اینکه تیم‌های استقلال و پرسپولیس و همچنین یکی، دو تیم شهرستانی، نقاط فوتبال‌ خیز ایران هستند، اظهار داشت: اگر تیم‌های قوی تقویت شوند و لیگ قوی داشته باشیم، فوتبال کشور رشد می‌کند.

 وی افزود: اگر روی تیم‌های ریشه دار و پرتماشاچی سرمایه گزاری نشود، شاهد افول ناهنجاری در جامعه خواهیم بود. فوتبال تنها یک بازی نیست، یک کار عمیق اجتماعی و فرهنگی است و باید از این بعد به آن توجه کرد.

 یادگار امام با اشاره به نقش مهم سرمربی در موفقیت تیم، گفت: مربی نباید مرعوب اسم‌های مشهور و بزرگ شود. خوشبختانه مربی های موفق کشورمان، شجاعت کافی برای این کار دارند.

 سید حسن خمینی با بیان اینکه امام و یادگار مرحوم ایشان به امر ورزش اهمیت خاصی قائل بودند، اظهار کرد: امام در اوان دوران نوجوانی که علاقه شدیدی به فوتبال داشتم، چندین بار نصیحت بزرگی به من کردند که سه بخش داشت. می‌گفتند: حسن، سه کار را حتما انجام بده، یکی اینکه خوب درس بخوان، دوم اینکه ورزش را ادامه بده و سوم اینکه حتما نمازت را بخوان.

  وی افزود: این نصیحت امام، تنها برای من نیست، نصیحتی است برای همگان تا درس بخوانند، ورزش کنند و همراه آن به نماز و عبادت اهمیت بدهند. درس خواندن فقط برای دانشگاه رفتن نیست، برای به دست آوردن شخصیت موثر و ممتاز اجتماعی است. درس خواندن بخصوص برای ورزشکاران حرفه‌ای، از این لحاظ اهمیت دارد که پس از پایان دوران حرفه ای خود،‌ احساس خلاء نکنند.

 یادگار امام تاکید کرد: امام به نماز تاکید فروانی داشتند، چون معتقد بودند که شخصیت حقیقی و معنوی انسان را نماز شکل می دهد.

 حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با اشاره به وضعیت فعلی تیم پرسپولیس گفت: نپذیرفتن استعفای سرمربی تیم، کار حرفه ای و خوبی بود. انشاءالله با اخذ نتایج خوب در هفته‌های آتیِ لیگ، پرسپولیس از شوک منفی هفته‌های گذشته خارج شود.

حاشیه‌هایی از مراسم

 - حضور پرسپولیسی‌ها در مرقد حضرت امام، با استقبال زائران هوادار این تیم شد. زائرانی که در ایام دهه فجر در حرم بنیانگذار انقلاب حضور داشتند با مشاهده بازیکنان و کادر فنی تیم فوتبال پرسپولیس به سمت آنها آمدند. سرخپوشان نیز دقایق زیادی را به صحبت با هواداران و پاسخ به ابراز احساسات آنها مشغول بودند.

 

- در دیدار با یادگار امام (ره)، اطلاعات جالب توجه سیدحسن خمینی از فوتبال، نشان از علاقه ایشان به این ورزش داشت. وی در جریان گفت و گوهایی که در این جلسه وجود داشت، بعضا به نکاتی اشاره می‌کرد که نشاندهنده علاقه و پیگیری‌اش نسبت به رویدادهای ورزشی بود.

 - یادگار حضرت امام(ره) در بخشی از صحبت‌های خود، حضور و بازی پدرشان، مرحوم سیداحمد خمینی به همراه کاظم رحیمی در پرسپولیس را یادآوری کرد.

 - گفت‌و‌گوی علی دایی و یادگار امام (ره) درباره علت افت پرسپولیس در پایان نیم‌فصل اول جالب توجه بود. سرمربی پرسپولیس برای لحظاتی به طور دقیق شرایط آن دوران را توضیح می‌داد و درباره علت این افت صحبت می‌کرد.

 - شایعه حضور مارادونا در ایران برای هدایت تیم‌ملی که چندی پیش رسانه‌ای شده بود نیز موضوع سئوال سیدحسن خمینی از پرسپولیسی‌ها بود.

 - فرزند سید حسن خمینی نیز در این جلسه در کنار پدر، حضور داشت.

کد خبر 127739
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز